Title: | The influence of english teachers’ attitudes towards technology on pedagogical practices |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | The Influence of English Teachers’ Attitudes Towards Technology on Pedagogical Practices |
Authors: | Delgado Fajardo, María Belén |
metadata.dc.contributor.advisor: | Abad Célleri, Mónica Patricia |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | belen.delgado97@outlook.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del inglés Tecnología educativa |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 58 Pedagogía |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5801.07 Métodos Pedagógicos |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5801 Teoría y Métodos Educativos |
Issue Date: | 20-Dec-2021 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 64 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;546 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | This research synthesis intends to analyze how English teachers’ attitudes influence the
implementation of technology in pedagogical practices. Fifteen studies that examined English
teachers’ perceptions and the factors affecting them in the application of technology in class
were chosen. The inclusion criteria to select the studies were the following: the articles had to be
empirical, written in English, and published from 2010 and on. Based on the analysis, the
outcomes revealed that it is imperative for teachers to hold positive attitudes if an appropriate
technology implementation in class is to be pursued; furthermore, there are some internal and
external factors that need to be considered because they also play an important role in teachers’
beliefs. Since the analysis of English teachers’ beliefs towards technology and the importance of
training teachers about the use of technological devices are essential in the implementation of
technology in the classroom, further research about these topics is suggested. |
Description: | La siguiente síntesis de investigación tuvo como objetivo analizar cómo las actitudes y
creencias de los docentes de inglés influyen en la implementación de la tecnología en sus
prácticas pedagógicas. Se eligieron quince estudios que examinaron las percepciones de los
profesores de inglés y los factores que afectan dichas percepciones en la aplicación de la
tecnología en el aula. Los criterios de inclusión para la selección de los estudios fueron los
siguientes: los artículos debían ser empíricos, estar redactados en inglés y publicados a partir de
2010. Con base en el análisis, los resultados revelaron que es imperativo que los maestros de
inglés mantengan actitudes positivas si se quiere lograr una implementación de tecnología
apropiada en la clase; de igual manera, existen factores tanto internos como externos que
necesitan ser considerados debido a que también juegan un papel importante en las creencias de
los profesores. Por lo tanto, dado que el análisis de las creencias de los docentes de inglés hacia
la tecnología y la importancia de capacitar a los docentes en el uso de dispositivos tecnológicos
son fundamentales en la implementación de la tecnología en el aula, se sugiere realizar más
investigaciones sobre estos temas. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37657 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|