Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37225
Title: Learner-centered instruction: an approach to develop the speaking skill in english
Other Titles: Instrucción centrada en el estudiante: un enfoque para desarrollar la destreza oral en el idioma inglés
Authors: Villacis Villacis, Wilma Guadalupe
Hidalgo Camacho, Cynthia Soledad
Keywords: Learner-centered instruction
English speaking skill
Tasks
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: 6. Humanidades
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: 6.5.1 Otras humanidades
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: 6.5 Otras Humanidades
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 01 - Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0111 - Ciencias de la Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 011 - Educación
Issue Date: 2017
metadata.dc.ucuenca.volumen: Volumen 4, número 12
metadata.dc.source: Revista Publicando
metadata.dc.type: ARTÍCULO
Abstract: 
Higher education is experiencing important changes with the aim of moving from the traditional methodologies and attaining better learning outcomes. This study is intended to analyze the effect of learner-centered instruction on the development of the speaking skill in the English as a Foreign Language (EFL) classroom. In order to do this research, google scholar, Harzing´s publish or perish, scopus, ScienceDirect, books and other academic journals were explored. As a result of this search, more than 900 papers were found. This information served to interrelate learner-centered principles to the development of the speaking skill so that learners can communicate in English in various contexts worldwide. From the analysis, it was concluded that learner-centered instruction was an approach that developed the speaking skill through the realization of meaningful and authentic tasks.
Description: 
La educación superior está experimentando cambios importantes con el objetivo de pasar de las metodologías tradicionales y lograr mejores resultados de aprendizaje. Este estudio pretende analizar el efecto de la instrucción centrada en el alumno en el desarrollo de la habilidad de hablar en el salón de Inglés como Lengua Extranjera (EFL). Para hacer esta investigación, google scholar, Harzing's publicar o perecer, scopus, ScienceDirect y otras revistas académicas fueron explorados. Como resultado de esta búsqueda, se encontraron más de 900 documentos. Esta información sirvió para relacionar los principios centrados en el estudiante con el desarrollo de la expresión oral para que los estudiantes puedan comunicarse en inglés en varios contextos a nivel mundial. Del análisis, se concluyó que la instrucción centrada en el estudiante era un enfoque que desarrollaba la expresión oral a través de la realización de tareas significativas y auténticas.
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37225
https://revistapublicando.org/revista/index.php/crv/article/view/667/pdf_473
metadata.dc.ucuenca.urifuente: https://revistapublicando.org/revista/index.php/crv/issue/view/16
ISSN: 1390-9304
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
documento.pdfdocument174.86 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00