Relationship building as a strategy on adolescent students’ behavior in an EFL classroom

Thumbnail Image

Date

2021-10-29

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad de Cuenca

Abstract

This research explores the effects of the relationship-building strategy on adolescent students’ behavior in an EFL classroom. Furthermore, it answers the questions regarding the reported factors that favor positive teacher-students’ relationships and the barriers that prevented them. This exploratory bibliographic research of 16 empirical studies examined the strategy with adolescent students and teachers in different EFL contexts. The results of this analysis revealed that the effects of the relationship-building strategy on adolescent students’ behavior were all positive. Furthermore, it was found that only factors related to the actions, attitudes, and decisions of teachers in the classroom facilitate the development of positive relationships. Similarly, the findings showed that all the reported barriers depended on the teacher; in fact, the lack or the contradiction to the reported factors are considered barriers. Recommendations for future research on relationship building strategy and some practical implications are provided

Resumen

Esta investigación explora los efectos de la estrategia de construcción de relaciones en el comportamiento de los estudiantes adolescentes en un aula de Inglés como lengua extranjera. Además, responde a las preguntas sobre los factores reportados que favorecen las relaciones positivas entre profesor y estudiantes y las barreras que impiden formar dichas relaciones. Esta investigación bibliográfica exploratoria de 16 estudios empíricos examinó la estrategia con estudiantes adolescentes y profesores en diferentes contextos del Inglés como lengua extranjera. Los resultados de este análisis revelaron que los efectos de la estrategia de construcción de relaciones en el comportamiento de los estudiantes adolescentes fueron positivos. Además, se encontró que sólo los factores relacionados con las acciones, actitudes y decisiones de los maestros en el aula facilitan el desarrollo de relaciones positivas. De manera similar, los hallazgos mostraron que todas las barreras reportadas dependían del maestro; de hecho, la falta o la contradicción a los factores reportados se consideran barreras. Se formulan recomendaciones para futuras investigaciones sobre la estrategia de creación de relaciones y algunas consecuencias prácticas

Keywords

Literatura Inglesa, Enseñanza del ingles, Adolescentes, Comportamiento

Citation

Código de tesis

Código de tesis

TLI;542

Grado Académico

Enlace al documento