Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/36870
Title: The facilitative role of the interaction hypothesis: using interactional modification techniques in the english communicative classroom
Other Titles: El papel facilitador de la hipótesis de interacción: uso de técnicas de modificación interactiva en el aula comunicativa de inglés
Authors: Hidalgo Camacho, Cynthia Soledad
Heras Urgiles, Gerardo Esteban
Ortega Auquilla, Diego Patricio
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: Ortega Auquilla, Diego Patricio, diego.ortega@unae.edu.ec
Keywords: Interaction
English
Communication
Techniques
Second language acquisition
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: 6. Humanidades
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: 6.5.1 Otras humanidades
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: 6.5 Otras Humanidades
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 01 - Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0111 - Ciencias de la Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 011 - Educación
Issue Date: 2019
metadata.dc.ucuenca.volumen: Volumen 4, número 3
metadata.dc.source: Polo del Conocimiento
metadata.dc.identifier.doi: 10.23857/pc.v4i3.913
metadata.dc.type: ARTÍCULO
Abstract: 
English language teachers are expected to implement lessons directed by the Communicative Language Teaching (CLT) into today’s classrooms. In this regard, it is pivotal to know about the theoretical framework of this key language teaching approach. The framework is partly made up of one of the most crucial Second Language Acquisition (SLA) hypotheses called the Interaction Hypothesis (IH). The IH claims that second language development is better facilitated when learners participate in negotiated interaction. From a CLT perspective, a second language is acquired more effectively through interaction and communication. When language teachers attempt to design and deliver classroom instruction grounded in CLT, it is imperative to be familiar with the essential notions behind the IH and its facilitative role in SLA. Therefore, this paper provides key information on the hypothesis at hand by analyzing its early version and updated version. In addition, Krashen’s comprehensible input and Hatch’s role of interaction and conversation on L2 learning are highlighted, because the IH evolved from these two scholars’ seminal works. This paper also deals with three key interactional modification techniques - comprehension checks, confirmation checks, and clarification requests – promoted by the IH. With the intent of facilitating language learning, the design and deliver of communicative-oriented lessons should have a central role in the classroom. However, lessons are more likely to be effective when teachers take the theory of the IH into practice by allowing learners to engage in negotiation of meaning through the use of the aforementioned interactional modifications.
Description: 
Se espera que los profesores de inglés implementen las lecciones dirigidas por la enseñanza de la lengua comunicativa (CLT) en las aulas de hoy. En este sentido, es fundamental conocer el marco teórico de este enfoque clave de la enseñanza de idiomas. El marco se compone en parte de una de las hipótesis más importantes de Adquisición de la Segunda Lengua (SLA, por sus siglas en inglés) llamada Hipótesis de Interacción (HI). IH afirma que el desarrollo del segundo idioma se facilita más cuando los alumnos participan en la interacción negociada. Desde una perspectiva CLT, un segundo idioma se adquiere de manera más efectiva a través de la interacción y la comunicación. Cuando los profesores de idiomas intentan diseñar e impartir instrucción en el aula basada en CLT, es imperativo estar familiarizados con las nociones esenciales detrás de IH y su función facilitadora en SLA. Por lo tanto, este documento proporciona información clave sobre la hipótesis en cuestión al analizar su versión anterior y la versión actualizada. Además, se destacan la información comprensible de Krashen y el papel de Hatch de la interacción y la conversación en el aprendizaje de L2, porque el HI evolucionó a partir de los trabajos seminales de estos dos académicos. Este documento también trata tres técnicas clave de modificación interactiva (verificaciones de comprensión, verificaciones de confirmación y solicitudes de aclaración) promovidas por el HI. Con la intención de facilitar el aprendizaje de idiomas, el diseño y la entrega de lecciones orientadas a la comunicación deben tener un papel central en el aula. Sin embargo, es más probable que las lecciones sean efectivas cuando los maestros llevan la teoría del HI a la práctica al permitir que los alumnos participen en la negociación de significado a través del uso de las modificaciones de interacción mencionadas anteriormente.
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/36870
metadata.dc.ucuenca.urifuente: https://www.polodelconocimiento.com/ojs/index.php/es/issue/view/52/showToc
ISSN: 2550-682X
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
documento.pdfdocument436.5 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00