Title: | Use of picturebooks for teaching adult learners in the EFL classroom |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Use of Picturebooks for Teaching Adult Learners in the EFL Classroom |
Authors: | Andrade Macías, Paola Estefanía |
metadata.dc.contributor.advisor: | Jaramillo Astudillo, María Catalina |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | pao.andradem94@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del ingles Lengua extranjera Estudiantes |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 57 Lingüística |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5801 Teoría y Métodos Educativos |
Issue Date: | 23-Aug-2021 |
metadata.dc.format.extent: | 75 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;538 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The present study aimed to report on the use of picturebooks in the English as a Foreign
Language (EFL) adult classroom. Fifteen primary studies were selected and analyzed to
develop this research synthesis. The information related to picturebook-based classes that was
found in the research studies was classified into three main categories, namely, “Advantages
and Disadvantages of Using Picturebooks to Teach Adult EFL Students,” “Activities and
Techniques used with Picturebooks in the Adult EFL Classroom,” and “Acquisition of Lexical
Items and Grammatical Structures.” Later, this information was compared, contrasted, and
discussed. The results showed that the most common advantages that picturebook-based
classes provided were the improvement of EFL skills, the increase of vocabulary acquisition,
and the positive impact on learners’ affective filter. In addition, the most frequent picturebookbased activities implemented were read-alouds and discussions. Almost half of the research
studies reported that picturebooks enabled a certain degree of lexical and grammatical
acquisition. To conclude, this paper includes some recommendations and limitations to be
taken into consideration for future research |
Description: | En el presente estudio se busca revisar el uso de libros ilustrados en el aula de adultos de inglés
como Lengua Extranjera (EFL). Quince estudios primarios fueron seleccionados y analizados
para desarrollar esta síntesis de investigación. La información relacionada al uso de libros
ilustrados en clase que se encontró en los diferentes estudios se clasificó en tres categorías
principales, en concreto, "Ventajas y desventajas de usar libros ilustrados para enseñar a
estudiantes adultos de EFL", "Actividades y técnicas utilizadas en conjunto con los libros
ilustrados en el aula de estudiantes adultos de EFL", y la “Adquisición de elementos léxicos y
estructuras gramaticales”. Posteriormente, esta información fue comparada, contrastada y
discutida. Los resultados mostraron que las ventajas más comunes que brindaban las clases
basadas en libros ilustrados fueron la mejora de las cuatro habilidades de inglés como lengua
extranjera, una mayor adquisición de vocabulario y un impacto positivo en el filtro afectivo de
los alumnos. Además, las actividades basadas en libros ilustrados que fueron realizadas con
mayor frecuencia fueron lecturas en voz alta y debates. Finalmente, casi la mitad de los estudios
de investigación informaron que los libros ilustrados permitieron un cierto grado de adquisición
léxica y gramatical. Para concluir, este trabajo incluye algunas recomendaciones y limitaciones
a considerar para futuras investigaciones |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/36721 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|