Title: | Short stories in EFL classrooms: a focus on enlightening reading and writing skills |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Short Stories in EFL Classrooms: A Focus on Enlightening Reading and Writing Skills |
Authors: | Zamora Zamora, Camila Lisseth |
metadata.dc.contributor.advisor: | León Vélez, María Verónica |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | camilazamora01@outlook.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del inglés Lectura Escritura |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 58 Pedagogía |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5801 Teoría y Métodos Educativos |
Issue Date: | 6-Aug-2021 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 76 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;537 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | Short stories have been used to support English learners in their instruction with the target
language. Correspondingly, researchers have aimed to demonstrate whether short stories
might be employed to further develop learners’ language skills, primarily in the case of
reading and writing. By gathering, analyzing, and categorizing fifteen primary studies, the
purpose of this research synthesis is to explore the effects of the implementation of short
stories in EFL classes to teach the reading and writing skills. In addition, this synthesis
examines the perceptions students have on this pursuit. Findings have shown positive effects
of employing short stories in EFL instruction. Results revealed that short stories can help
students increase their proficiency in reading and reading comprehension. Additionally, the
results suggest that short stories help learners to improve their writing aptitude in English.
Furthermore, the students’ perceptions revised have yielded positive results. In particular,
there seems to be a noteworthy relationship between short stories and EFL learners’
motivation and involvement in class. The outcomes of this research synthesis can both raise
awareness of the suitability of teaching reading and writing with short stories and promote
further investigations in Ecuadorian educational contexts to ascertain a clearer perspective. |
Description: | Las historias cortas (short stories) han sido utilizadas para apoyar a los estudiantes de inglés
en su instrucción con el idioma. En consecuencia, investigadores han intentado demostrar si
las historias cortas pueden ser utilizadas para mejorar las destrezas del lenguaje de cada
estudiante, principalmente enfocándose en las destrezas de lectura y escritura. Al recolectar,
analizar y categorizar quince estudios primarios, el propósito de esta síntesis de investigación
es explorar los efectos de la implementación de las historias cortas en clases de inglés como
lengua extranjera (EFL) para enseñar lectura y escritura. Adicionalmente, esta síntesis
examina las percepciones de los estudiantes ante esta instrucción. Los hallazgos han
demostrado resultados positivos del uso de historias cortas en clases de inglés. Los resultados
expusieron que las historias cortas pueden ayudar a que estudiantes expandan su competencia
en lectura y en comprensión lectora. También, los resultados sugieren que las historias cortas
ayudan a que los estudiantes mejoren su aptitud de escritura en inglés. Además, las
percepciones de los estudiantes revisadas han señalado resultados positivos. En particular,
existe una relación entre las historias cortas y la motivación e involucramiento en clases de
los estudiantes de inglés como lengua extranjera. Las deducciones de esta síntesis de
investigación pueden crear conciencia sobre la idoneidad de la enseñanza de lectura y
escritura en inglés a través de las historias cortas, así como promover más investigaciones,
particularmente en el contexto educativo ecuatoriano, para obtener perspectivas más claras
sobre el tema. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/36608 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|