The use of cooperative learning to enhance EFL students’ speaking skills
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Date
2021-07-26
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad de Cuenca
Abstract
This research synthesis explored the impact of Cooperative learning (CL) on EFL
students’ speaking skills. The study was conducted through a systematic review of the
literature in the field. Twenty empirical studies related to the use of CL in the learning of
English as a foreign or second language were selected and analyzed. The research papers were
divided into five (5) categories: the year of publication of the studies, speaking micro skills,
cooperative learning techniques, communicative competence, cooperative learning to enhance
students’ attitudes towards learning English, and teamwork as motivation to promote oral
interaction. The findings evidenced that the studies which applied CL had positive effects on
English learning, specifically on the development of the speaking skill. Students had more
opportunities to speak up, receive each other’s feedback, and become more conscious of their
mistakes.
Additionally, the analysis of the studies showed that when students were involved in the
CLactivities, they were able to communicate their ideas clearly, and they became aware of
howthey improved their pronunciation as well as their fluency and accuracy.
Resumen
El presente estudio analizó el impacto del Aprendizaje Cooperativo (AC) en el
desarrollo de la expresión oral de los estudiantes de ILE. La investigación se realizó mediante
una revisión sistemática de la literatura en dicho campo. Se seleccionaron y analizaron veinte
estudios empíricos relacionados con el uso del AC en el aprendizaje del inglés como lengua
extranjera o segunda lengua. Los artículos se dividieron en cinco (5) categorías segúnlas
preguntas de investigación. Estas categorías fueron: año de publicación de los estudios, micro
habilidades del habla, técnicas de aprendizaje cooperativo, competencia comunicativa,
aprendizaje cooperativo para mejorar las actitudes de los estudiantes hacia el aprendizaje del
inglés y el trabajo en equipo como motivación para promover la interacción oral. Por ejemplo,
los estudiantes tuvieron más oportunidades para hablar, recibir comentarios de los demás y
ser más conscientes de sus errores.
De igual forma, el análisis de los estudios demostró que los estudiantes fueron capaces
de comunicar sus ideas con mayor claridad al participar conscientemente en las actividades de
AC; esto permitió que los estudiantes se dieran cuenta de cómo mejoraban su pronunciación,
fluidez y precisión durante las clases de inglés. Finalmente, los hallazgos evidenciaron que los
estudios que aplicaron AC tuvieron efectos positivos en el aprendizaje del inglés,
específicamente en el desarrollo de la expresión oral.
Keywords
Literatura Inglesa, Enseñanza del inglés, Expresión oral, Interacción social
Citation
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Código de tesis
TLI;535
