The use of cooperative learning to enhance EFL students’ speaking skills

Loading...
Thumbnail Image

Date

2021-07-26

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad de Cuenca

Abstract

This research synthesis explored the impact of Cooperative learning (CL) on EFL students’ speaking skills. The study was conducted through a systematic review of the literature in the field. Twenty empirical studies related to the use of CL in the learning of English as a foreign or second language were selected and analyzed. The research papers were divided into five (5) categories: the year of publication of the studies, speaking micro skills, cooperative learning techniques, communicative competence, cooperative learning to enhance students’ attitudes towards learning English, and teamwork as motivation to promote oral interaction. The findings evidenced that the studies which applied CL had positive effects on English learning, specifically on the development of the speaking skill. Students had more opportunities to speak up, receive each other’s feedback, and become more conscious of their mistakes. Additionally, the analysis of the studies showed that when students were involved in the CLactivities, they were able to communicate their ideas clearly, and they became aware of howthey improved their pronunciation as well as their fluency and accuracy.

Resumen

El presente estudio analizó el impacto del Aprendizaje Cooperativo (AC) en el desarrollo de la expresión oral de los estudiantes de ILE. La investigación se realizó mediante una revisión sistemática de la literatura en dicho campo. Se seleccionaron y analizaron veinte estudios empíricos relacionados con el uso del AC en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera o segunda lengua. Los artículos se dividieron en cinco (5) categorías segúnlas preguntas de investigación. Estas categorías fueron: año de publicación de los estudios, micro habilidades del habla, técnicas de aprendizaje cooperativo, competencia comunicativa, aprendizaje cooperativo para mejorar las actitudes de los estudiantes hacia el aprendizaje del inglés y el trabajo en equipo como motivación para promover la interacción oral. Por ejemplo, los estudiantes tuvieron más oportunidades para hablar, recibir comentarios de los demás y ser más conscientes de sus errores. De igual forma, el análisis de los estudios demostró que los estudiantes fueron capaces de comunicar sus ideas con mayor claridad al participar conscientemente en las actividades de AC; esto permitió que los estudiantes se dieran cuenta de cómo mejoraban su pronunciación, fluidez y precisión durante las clases de inglés. Finalmente, los hallazgos evidenciaron que los estudios que aplicaron AC tuvieron efectos positivos en el aprendizaje del inglés, específicamente en el desarrollo de la expresión oral.

Keywords

Literatura Inglesa, Enseñanza del inglés, Expresión oral, Interacción social

Citation

Código de tesis

Código de tesis

TLI;535

Grado Académico

Enlace al documento