Title: | The effects of using music to teach vocabulary to beginning students of english as a foreign language |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | The Effects of Using Music to Teach Vocabulary to Beginning Students of English as a Foreign Language |
Authors: | Rojas Buñay, Fresia Lisbeth |
metadata.dc.contributor.advisor: | Santillán Íñiguez, Juan José |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | fresialis7@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del inglés Música Vocabulario Lengua extranjera |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 57 Lingüística |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5801 Teoría y Métodos Educativos |
Issue Date: | 21-Jul-2021 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 67 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;534 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | Vocabulary learning is considered the basis for the acquisition of a language; therefore, this
aspect needs to be given emphasis in English lessons by implementing new strategies, like
music, to teach vocabulary. This research synthesis intended to describe the reported effects of
music in the ambit of education, specifically on vocabulary learning. For this study, 17 empirical
studies published since 2014 were analyzed in different categories that were selected on the basis
of the research design and the research questions. Findings of this research revealed that the
incorporation of music as a strategy to teach vocabulary generates positive effects on students (1)
the enhancement of receptive and productive vocabulary, (2) development of long-term retention
of new words, and (3) increase of motivation towards learning English. In addition, analyzed
studies showed that the perceptions of both teachers and students tended to be positive towards
the use of music in vocabulary lessons. |
Description: | El aprendizaje de vocabulario es considerado como la base para la adquisición de un idioma; por
lo tanto, este aspecto debe ser enfatizado en las lecciones de inglés a través de la implementación
de nuevas estrategias, como la música, para la enseñanza de vocabulario. Esta síntesis de
investigación tuvo como objetivo describir los efectos reportados de la música en el ámbito de la
educación, específicamente en el aprendizaje de vocabulario. Para este estudio, se analizaron 17
estudios empíricos publicados desde 2014, de los cuales se obtuvieron diferentes categorías que
fueron seleccionadas en base al diseño de la investigación y las preguntas de la investigación.
Los hallazgos de esta investigación revelaron que la incorporación de la música como estrategia
para enseñar vocabulario genera efectos positivos en los estudiantes: (1) el mejoramiento del
vocabulario receptivo y productivo, (2) el desarrollo de la retención a largo plazo de nuevas
palabras y (3) el aumento de motivación para aprender inglés. Además, los estudios analizados
demostraron que tanto las percepciones de profesores como la de los estudiantes tendían a ser
positivas con respecto al uso de la música en las lecciones de vocabulario. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/36529 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|