Title: | Enhancing language teaching strategies in an EFL classroom by using multiple intelligence instruction |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Enhancing Language Teaching Strategies in an EFL Classroom by Using Multiple Intelligence Instruction |
Authors: | Gómez Santos, Marcela Carolina |
metadata.dc.contributor.advisor: | Chica Cárdenas, Yola Indaura |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | carolinagsantos12@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del inglés Estrategias pedagógicas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 58 Pedagogía |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5801 Teoría y Métodos Educativos |
Issue Date: | 12-Jul-2021 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 67 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;530 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | This research synthesis aimed at determining the effects of using Multiple
Intelligences (MI) instruction to enhance the language teaching strategies used in an
English as a Foreign Language classroom (EFL). The information was gathered from
twenty studies that provided the aspects influenced by the Multiple Intelligences (MI)
approach. Besides, the perceptions of teachers about the application of Multiple
Intelligences (MI) on their teaching strategies for teaching English were examined.
Regarding the inclusion criteria, the studies had to be empirical, considering any
educational level to study the impact of MI instruction in a more extensive community of
EFL teachers and students. Furthermore, the studies had to be published in a range of five
years, beginning from 2015. The results showed that MI instruction impacted the language
proficiency, self-development, and motivation of students while learning English. Also,
teachers recognized the effectiveness of the MI approach to enhance their teaching
practices, however, the majority of them preferred to avoid its implementation due to lack
of knowledge and time. Lastly, it was proposed for further research the involvement of all
members of the educational community, such as parents, school administrators, students
along with teachers, and not only educators as was perceived in the selected studies. |
Description: | Esta síntesis de investigación tuvo como objetivo determinar los efectos del uso de
la instrucción basada en la Teoría de Inteligencias Múltiples (IM) para mejorar las
estrategias de enseñanza de idiomas utilizadas en una clase donde se aprende inglés como
Lengua Extranjera (ILE). La información se recopiló de veinte estudios que proporcionaron
los aspectos que han sido influenciados por el enfoque de Inteligencias Múltiples (IM).
También, se examinó las percepciones de los educadores acerca de la aplicación de
Inteligencias Múltiples (IM) en sus estrategias de enseñanza del inglés. Respecto a los
criterios de inclusión, los estudios debían ser empíricos, considerando diferentes niveles de
educación para indagar el impacto de la instrucción de IM en una comunidad considerable
de profesores y estudiantes del ILE. De igual manera, los estudios debían haber sido
publicados en un rango de cinco años desde el año 2015. Los resultados demostraron que la
instrucción de IM impactó el dominio del idioma, autodesarrollo y motivación de los
estudiantes al aprender inglés. También, los educadores reconocieron la efectividad de un
enfoque como IM para mejorar sus prácticas de enseñanza, pero la mayoría prefirió evitar
su implementación debido a la falta de conocimiento y tiempo. Por último, se propuso una
investigación futura donde se involucre a todos los miembros de la comunidad educativa;
padres, administradores, estudiantes junto a educadores, y no solo a profesores como se
evidenció en los estudios seleccionados. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/36458 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|