Effects of social networking on ESL/EFL students’ learning

Loading...
Thumbnail Image

Date

2021-03-08

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad de Cuenca

Abstract

Social networking has developed an innovative way to promote English language learning through the creation of online communities; however, the adequate application of this tool is not well known among teachers. Thus, the present research synthesis aims to analyze the reported effects of social networking on students’ learning. This work was an explanatory bibliographical research. Fifteen studies were selected through inclusion criteria such as the age of the participants, the type of students, and the year of publication. These studies were analyzed in different categories to explore the benefits of using social networking for English acquisition. The results indicated that social networking instruction improve students’ language and socioaffective skills during the English learning process. Furthermore, the results demonstrated that social networking sites provide opportunities to enhance communication and social interaction. Lastly, the findings revealed that this type of instruction is suitable for increasing motivation in students. Further research studies were recommended based on the gaps that were identified in the analysis.

Resumen

Las redes sociales han desarrollado una forma innovadora de promover el aprendizaje del inglés a través de la creación de comunidades en línea; sin embargo, la aplicación adecuada de esta herramienta no es muy conocida entre los docentes. Por lo tanto, la presente síntesis de investigación tiene como objetivo analizar los efectos reportados de las redes sociales en el aprendizaje de los estudiantes. Este trabajo fue una investigación bibliográfica explicativa. Quince estudios fueron seleccionados a través de criterios de inclusión tales como la edad de los participantes, el tipo de estudiantes, y el año de publicación. Estos estudios fueron analizados en diferentes categorías para explorar los beneficios de las redes sociales en la adquisición del inglés. Los resultados indicaron que la instrucción en redes sociales mejora las habilidades lingüísticas y socioafectivas de los estudiantes durante el proceso de aprendizaje del inglés. Además, los resultados demostraron que los sitios de redes sociales brindan oportunidades para mejorar la comunicación y la interacción social. Por último, los hallazgos revelaron que este tipo de instrucción es adecuada para aumentar la motivación de los estudiantes. Futuros estudios de investigación se recomendaron en base a las brechas que se identificaron en el análisis.

Keywords

Literatura Inglesa, Enseñanza del inglés, Aprendizaje, Motivación, Comunicación, Redes sociales

Citation

Código de tesis

Código de tesis

TLI;524

Grado Académico

Enlace al documento