Title: | Effects of social networking on ESL/EFL students’ learning |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Effects of Social Networking on ESL/EFL Students’ Learning |
Authors: | Orellana Sigua, Evelyn Carolina |
metadata.dc.contributor.advisor: | Chica Cárdenas, Yola Indaura |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | evelyn.carolina.22.11@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del inglés Aprendizaje Motivación Comunicación Redes sociales |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 57 Lingüística |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5701 Lingüística Aplicada |
Issue Date: | 8-Mar-2021 |
metadata.dc.format.extent: | 58 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;524 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | Social networking has developed an innovative way to promote English language learning
through the creation of online communities; however, the adequate application of this tool is not
well known among teachers. Thus, the present research synthesis aims to analyze the reported
effects of social networking on students’ learning. This work was an explanatory bibliographical
research. Fifteen studies were selected through inclusion criteria such as the age of the
participants, the type of students, and the year of publication. These studies were analyzed in
different categories to explore the benefits of using social networking for English acquisition.
The results indicated that social networking instruction improve students’ language and socioaffective skills during the English learning process. Furthermore, the results demonstrated that
social networking sites provide opportunities to enhance communication and social interaction.
Lastly, the findings revealed that this type of instruction is suitable for increasing motivation in
students. Further research studies were recommended based on the gaps that were identified in
the analysis. |
Description: | Las redes sociales han desarrollado una forma innovadora de promover el aprendizaje del
inglés a través de la creación de comunidades en línea; sin embargo, la aplicación adecuada de
esta herramienta no es muy conocida entre los docentes. Por lo tanto, la presente síntesis de
investigación tiene como objetivo analizar los efectos reportados de las redes sociales en el
aprendizaje de los estudiantes. Este trabajo fue una investigación bibliográfica explicativa.
Quince estudios fueron seleccionados a través de criterios de inclusión tales como la edad de los
participantes, el tipo de estudiantes, y el año de publicación. Estos estudios fueron analizados en
diferentes categorías para explorar los beneficios de las redes sociales en la adquisición del
inglés. Los resultados indicaron que la instrucción en redes sociales mejora las habilidades
lingüísticas y socioafectivas de los estudiantes durante el proceso de aprendizaje del inglés.
Además, los resultados demostraron que los sitios de redes sociales brindan oportunidades para
mejorar la comunicación y la interacción social. Por último, los hallazgos revelaron que este tipo
de instrucción es adecuada para aumentar la motivación de los estudiantes. Futuros estudios de
investigación se recomendaron en base a las brechas que se identificaron en el análisis. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciada en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35976 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|