Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35976
Title: Effects of social networking on ESL/EFL students’ learning
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: Effects of Social Networking on ESL/EFL Students’ Learning
Authors: Orellana Sigua, Evelyn Carolina
metadata.dc.contributor.advisor: Chica Cárdenas, Yola Indaura
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: evelyn.carolina.22.11@gmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Literatura Inglesa
Enseñanza del inglés
Aprendizaje
Motivación
Comunicación
Redes sociales
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 57 Lingüística
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.11 Enseñanza de Lenguas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5701 Lingüística Aplicada
Issue Date: 8-Mar-2021
metadata.dc.format.extent: 58 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;524
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
Social networking has developed an innovative way to promote English language learning through the creation of online communities; however, the adequate application of this tool is not well known among teachers. Thus, the present research synthesis aims to analyze the reported effects of social networking on students’ learning. This work was an explanatory bibliographical research. Fifteen studies were selected through inclusion criteria such as the age of the participants, the type of students, and the year of publication. These studies were analyzed in different categories to explore the benefits of using social networking for English acquisition. The results indicated that social networking instruction improve students’ language and socioaffective skills during the English learning process. Furthermore, the results demonstrated that social networking sites provide opportunities to enhance communication and social interaction. Lastly, the findings revealed that this type of instruction is suitable for increasing motivation in students. Further research studies were recommended based on the gaps that were identified in the analysis.
Description: 
Las redes sociales han desarrollado una forma innovadora de promover el aprendizaje del inglés a través de la creación de comunidades en línea; sin embargo, la aplicación adecuada de esta herramienta no es muy conocida entre los docentes. Por lo tanto, la presente síntesis de investigación tiene como objetivo analizar los efectos reportados de las redes sociales en el aprendizaje de los estudiantes. Este trabajo fue una investigación bibliográfica explicativa. Quince estudios fueron seleccionados a través de criterios de inclusión tales como la edad de los participantes, el tipo de estudiantes, y el año de publicación. Estos estudios fueron analizados en diferentes categorías para explorar los beneficios de las redes sociales en la adquisición del inglés. Los resultados indicaron que la instrucción en redes sociales mejora las habilidades lingüísticas y socioafectivas de los estudiantes durante el proceso de aprendizaje del inglés. Además, los resultados demostraron que los sitios de redes sociales brindan oportunidades para mejorar la comunicación y la interacción social. Por último, los hallazgos revelaron que este tipo de instrucción es adecuada para aumentar la motivación de los estudiantes. Futuros estudios de investigación se recomendaron en base a las brechas que se identificaron en el análisis.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35976
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulacion.pdfVersión presentada (texto completo)816.49 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00