Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35838
Title: Games for developing the communicative competence in an english foreign language (EFL) classroom with B1 level students
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: Games for Developing the Communicative Competence in an English Foreign Language (EFL) Classroom with B1 level students
Authors: Aucancela Álvarez, Joseline Patricia
metadata.dc.contributor.advisor: Mora Jaramillo, Adriana Patricia
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: totis.1996@gmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Literatura Inglesa
Enseñanza del inglés
Lengua extranjera
Aprendizaje
Didáctica
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 57 Lingüística
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.11 Enseñanza de Lenguas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5701 Lingüística Aplicada
Issue Date: 12-Mar-2021
metadata.dc.format.extent: 39 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;523
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
Given that English is a compulsory subject in Ecuadorian institutions, students show little interest in learning the language. Even though they feel committed to pass the subject, they do not incorporate English as a tool they can use outside the classroom. This understanding of English as a passive subject is further fueled by teachers who rely on traditional methods to teach their classes. Therefore, the purpose of this research synthesis is to explore whether the use of games facilitate the learning of English, and determine what types of games can be implemented and how they should be used to enhance students’ performance in the EFL classroom. The games were selected based on the suitability for B1 level students, as well as how likely the game format and the content may help students achieve better communication skills, grammar skills, and vocabulary acquisition
Description: 
Debido a que el inglés es una asignatura obligatoria en las instituciones educativas del Ecuador, los estudiantes muestran limitado interés en aprender esta asignatura. Los estudiantes aprueban la materia mas no incorporan el inglés como una herramienta que pueden utilizar fuera de las aulas. Esta percepción del inglés es potenciada por aquellos profesores que utilizan metodologías tradicionales para enseñar sus clases. Por lo tanto, el propósito de este estudio es explorar si el uso de juegos contribuye al aprendizaje de inglés, así como determinar qué tipo de juegos son los más adecuados y como deben ser utilizados para mejorar el desempeño de los estudiantes en el aula. Los juegos fueron seleccionados en función de su idoneidad para estudiantes de nivel B1, y su facultad para ayudar a los estudiantes a lograr un mejor desempeño en sus habilidades comunicativas, gramaticales y en la adquisición de vocabulario en base al formato y contenidos del juego
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación, Especialidad de Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35838
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de titulacion.pdfVersión presentada (texto completo)707.22 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00