Title: | Students’ perceptions on their EFL teacher efficacy: a study on EFL teachers' language proficiency and their self-efficacy |
Authors: | Fajardo Dack, Tammy Mercedes Abad Celleri, Monica Patricia Argudo Serrano, Juanita Catalina Cabrera Tenecela, Homero Patricio |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | Argudo Serrano, Juanita Catalina, juanita.argudo@ucuenca.edu.ec |
Keywords: | Teacher efficacy Self efficacy EFL Non-native english speaker teachers Language proficiency Students perceptions Students engagement Classroom management Instructional strategies |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: | 5. Ciencias Sociales |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: | 5.3.1 Educación en general |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: | 5.3 Ciencias de la Educación |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 01 - Educación |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 0111 - Ciencias de la Educación |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 011 - Educación |
Issue Date: | 2021 |
metadata.dc.ucuenca.volumen: | Volumen 45, número 1 |
metadata.dc.source: | Mextesol |
metadata.dc.type: | ARTÍCULO |
Abstract: | Recent research has shown the increasing number of non-native English-speaking teachers (NNEST) around the world. Research has also considered different attributes these teachers need to have in order to be effective in their professional practices. In this light, this study examines the relationship between NNEST’s language proficiency and their sense of self-efficacy in relation to students’ perceptions about teacher efficacy in three different dimensions: Efficacy for instructional strategies, efficacy for classroom management, and efficacy for student engagement. A correlational quantitative design was used in which six private high schools from Cuenca, Ecuador, participated. Seventeen teachers from these schools were requested to provide an English proficiency certificate and respond to a self-efficacy survey. In the meantime, their 661 students completed a teacher’s efficacy survey. The results revealed that although there are teachers who have a good level of language proficiency, according to their students, it is not necessarily an indicator of efficacy in their practices. Suggestions for further research that might help to explain the current situation are given. |
Description: | Investigaciones recientes han demostrado el creciente número de profesores de habla inglesa no nativos (NNEST) en todo el mundo. La investigación también ha considerado diferentes atributos que estos docentes deben tener para ser efectivos en sus prácticas profesionales. En este sentido, este estudio examina la relación entre el dominio del idioma de NNEST y su sentido de autoeficacia en relación con las percepciones de los estudiantes sobre la eficacia del maestro en tres dimensiones diferentes: eficacia para las estrategias de instrucción, eficacia para la gestión del aula y eficacia para la participación de los estudiantes. Se utilizó un diseño cuantitativo correlacional en el que participaron seis escuelas secundarias privadas de Cuenca, Ecuador. Se solicitó a diecisiete maestros de estas escuelas que proporcionaran un certificado de dominio del inglés y respondieran a una encuesta de autoeficacia. Mientras tanto, sus 661 estudiantes completaron una encuesta de eficacia docente. Los resultados revelaron que si bien hay profesores que tienen un buen nivel de dominio del idioma, según sus alumnos, no es necesariamente un indicador de eficacia en sus prácticas. Se dan sugerencias para futuras investigaciones que podrían ayudar a explicar la situación actual. |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35798 https://mextesol.net/journal/index.php?page=journal&id_article=23349 |
metadata.dc.ucuenca.urifuente: | https://www.mextesol.net/journal/ |
ISSN: | 2395-9908 |
Appears in Collections: | Artículos
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.