Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35660
Title: The use of authentic materials in the EFL classroom
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: The Use of Authentic Materials in the EFL Classroom
Authors: Cevallos Calle, Jessica Daniela
Pauta Morocho, Sandra Katherine
metadata.dc.contributor.advisor: Santillán Íñiguez, Juan José
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: danycevallos2011@hotmail.com
sandripaut@hotmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Literatura Inglesa
Enseñanza del inglés
Métodos pedagógicos
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 57 Lingüística
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.11 Enseñanza de Lenguas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5701 Lingüística Aplicada
Issue Date: 22-Feb-2021
metadata.dc.format.extent: 91 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;520
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This research synthesis aims to discover the effects and perceptions that have been reported on the use of authentic materials in the EFL classroom. According to the inclusion and exclusion criteria for this study, 21 empirical studies which used different instruments and occurred at different levels, were selected to be analyzed. The findings of this research show that the effects of the use of authentic materials in linguistic and non-linguistic skills are positive. In addition, the analyzed studies indicated that both teachers and students presented more positive than negative perceptions towards the use of authentic materials. The outcomes of this analysis can serve as future reference for teachers to include those materials in the EFL classroom.
Description: 
Esta síntesis investigativa tiene como objetivo descubrir los efectos y percepciones que se han reportado sobre el uso de los materiales auténticos en el aula EFL. En base a los criterios de inclusión y exclusión de este estudio, 21 artículos que usaron diferentes instrumentos y tuvieron lugar en diferentes niveles, fueron seleccionados para ser analizados. Los resultados revelan que los efectos de los materiales auténticos en las destrezas lingüísticas y no lingüísticas son positivos. Adicionalmente, los estudios analizados indican que tanto estudiantes como maestros presentan mayor cantidad de percepciones positivas que negativas con respecto al uso de los materiales auténticos. Los resultados de este análisis pueden servir como futura referencia para que los maestros incluyan estos materiales en el aula EFL.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35660
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulacion.pdfVersión presentada (texto completo)1.54 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00