Title: | Strategies for learning english pronunciation in an EFL or ESL classroom through the use of ICT tools and CALL |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Strategies for Learning English Pronunciation in an EFL or ESL classroom through the Use of ICT Tools and CALL |
Authors: | Culcay Peláez, Denníse Tatiana Torres León, Nicolás Mateo |
metadata.dc.contributor.advisor: | Fajardo Dack, Tammy Mercedes |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | taty_dc98@hotmail.com n13mtl@hotmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura inglesa Enseñanza del inglés Pronunciación Gramática |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 57 Lingüística |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5701 Lingüística Aplicada |
Issue Date: | 10-Feb-2021 |
metadata.dc.format.extent: | 80 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;518 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | Information and communication technologies (ICTs) is the set of various technological tools widely used to help to expand teaching and learning quality through the assimilation of students’ autonomy, capability and creativity (Ghasemi & Hashemi, 2011). On the other hand, CALL refers to computer-assisted language learning that focuses on the support and facilitation function of the computer and emphasizes the role of digital media as tools for learning (IGI Global, 2019). This paper aims to analyze relevant exiting literature on the application of different ICT tools and CALL for learning English pronunciation in two different contexts, EFL and ESL classrooms. A total of twenty empirical studies were identified and chosen for the analysis. These collected studies focused on English pronunciation learning or improvement, but with different strategies regarding ICTs and CALL and how they perform in different settings and participants. The present research synthesis offers conclusions and recommendations for further research on the applications of these two types of strategies, ICT tools and CALL, which need the guidance of a well-prepared teacher or instructor. |
Description: | Las tecnologías de la información y la comunicación (TICs) son el conjunto de herramientas tecnológicas ampliamente utilizadas para ayudar a expandir la calidad de la enseñanza y el aprendizaje mediante la asimilación de la autonomía, la capacidad y la creatividad de los estudiantes (Ghasemi & Hashemi, 2011). Por otro lado, ALAC hace referencia al aprendizaje de lenguaje asistido por una computadora que se enfoca en la función de apoyo y facilitación de la computadora y enfatiza el papel de los medios digitales como herramientas para el aprendizaje (IGI Global, 2019). Este trabajo de investigación tiene como objetivo analizar literatura existente que sea relevante sobre la aplicación de diferentes herramientas pertenecientes a las TICs y ALAC para aprender la pronunciación del inglés en dos contextos diferentes, las aulas de ILE (inglés como lengua extranjera) e ISI (inglés como segundo idioma). Un total de veinte estudios empíricos fueron identificados y elegidos para ser analizados. Estos estudios recopilados se centraron en el aprendizaje o mejora de la pronunciación del inglés, pero con diferentes estrategias como las TICs y ALAC se desenvuelven en diferentes entornos y con diferentes participantes. Como resultado de la revisión, la presente síntesis de investigación ofrece recomendaciones para futuras investigaciones sobre el uso de estos dos tipos de estrategias de herramientas TICs y ALAC, mismas que necesitan la guía de un maestro o instructor capacitado. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35613 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|