Title: | Approaches to pronunciation teaching in the EFL/ESL classroom |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Approaches to Pronunciation Teaching in the EFL/ESL Classroom |
Authors: | Maldonado Juca, Darío Josué |
metadata.dc.contributor.advisor: | Abad Célleri, Mónica Patricia |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | josuemaldonado24@hotmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del ingles Lingüística |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: | 1.1 Matemáticas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 57 Lingüística |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5701 Lingüística Aplicada |
Issue Date: | 29-Jan-2021 |
metadata.dc.format.extent: | 64 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;516 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | This research synthesis aimed at analyzing three pronunciation teaching approaches
in English as a Foreign Language (EFL) and English as a Second Language (ESL)
classrooms—the intuitive-imitative, the analytic-linguistic and the integrative approaches—
and their advantages and disadvantages to determine their effectiveness. Seventeen studies
that examined the approaches in different contexts and with participants of different ages
were gathered. Regarding the inclusion criteria, the studies had to be empirical, which
helped to determine the effects of the approaches on English learners and their
pronunciation improvement after receiving instruction. Additionally, the studies had to be
written in English, carried out in EFL or ESL classrooms and published since the year
2000. The results of this analysis revealed that both intuitive and analytic approaches can
be considered practical; however, the analytic-linguistic approach has offered more
advantages and yielded better pronunciation improvements, especially for older learners.
Moreover, future research on the integrative approach was suggested since there has been
little research on this approach. |
Description: | Esta síntesis de investigación tuvo como objetivo analizar tres enfoques de la
enseñanza de pronunciación en las aulas de inglés como lengua extranjera (ILE) e inglés
como segunda lengua (ISL): el intuitivo-imitativo, el analítico-lingüístico y el integrador, y
sus ventajas y desventajas para determinar su efectividad. Se recopilaron diecisiete estudios
que examinaron los enfoques en diferentes contextos y con participantes de diferentes
edades. En cuanto a los criterios de inclusión, los estudios debían ser empíricos, lo que
ayudó a determinar los efectos de los enfoques en los estudiantes de inglés y la mejora de
su pronunciación después de recibir instrucción. Además, los estudios debían estar escritos
en inglés, realizados en aulas de ILE o ISL y publicados desde el año 2000. Los resultados
de este análisis revelaron que tanto el enfoque intuitivo como el analítico pueden
considerarse prácticos; sin embargo, el enfoque analítico-lingüístico ha ofrecido más
ventajas y ha producido mejores mejoras en la pronunciación, especialmente para los
estudiantes de mayor edad. Además, se sugirió una investigación futura sobre el enfoque
integrador, ya que ha habido poca investigación acerca del mismo |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35579 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
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