Title: | Concerns and current classroom challenges of novice english teachers |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Concerns and Current Classroom Challenges of Novice English Teachers |
Authors: | Montero Siguencia, Jessica Viviana Montero Saiteros, Mélida Susana |
metadata.dc.contributor.advisor: | Calle Calle, Ana María |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | jessica.jvms@gmail.com melida.montero198@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Enseñanza del inglés Dificultad de aprendizaje Métodos de enseñanza |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 57 Lingüística |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5701 Lingüística Aplicada |
Issue Date: | 14-Dec-2020 |
metadata.dc.format.extent: | 47 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;512 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | As English is learnt worldwide, the presence of a teacher is needed, too. In fact, English
teachers play an important role. Frequently, new teachers are starting their professional lives;
therefore, identifying the most common problems that new English teachers have when they start
working is a topic to be discussed. The first year of work for beginner teachers is significant since it
is the time when the teacher will encounter some challenges very different from their expectations.
Through this research synthesis, we will focus on the concerns and challenges that novice English
teachers face when they start in the profession. A compilation of 20 empiric studies and a detailed
analysis lead us to discover that novice teachers experience "reality shock", related to anxiety for
the transition from being a student to becoming a teacher. Among other concerns, we found in our
study “classroom management”, “teaching approach”, “relationships”, etc. as the most common
concerns for a novice teacher. |
Description: | A medida que el inglés es aprendido alrededor del mundo también es requerida la presencia
de un docente. De hecho, los profesores de inglés juegan un papel importante en la educación. A
menudo, nuevos profesores están ingresando al mundo de la docencia; entonces identificar los
problemas más comunes que los nuevos profesores de inglés experimentan cuando empiezan a
trabajar, es un tema a ser tratado. El primer año de trabajo para los profesores novatos es muy
significativo debido a que durante este tiempo se encontrará con algunos desafíos muy diferentes a
sus expectativas previas. En nuestra investigación nos concentramos en los problemas y desafíos
que enfrentan los profesores principiantes de inglés cuando empiezan su vida laboral. Una
compilación de 20 estudios empíricos y un análisis detallado nos permitieron descubrir que los
profesores novatos experimentan un “choque con la realidad” el cual está relacionado con la
ansiedad por la transición de ser estudiante para convertirse en profesor. Entre otros factores se
encontró el “manejo de la clase”, “métodos de enseñanza”, “relaciones”, etc. como los problemas
más comunes para un profesor novato. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35156 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|