Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35094
Title: Analysis of common issues in EFL/ESL listening comprehension and possible solutions
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: Analysis of Common Issues in EFL/ESL Listening Comprehension and Possible Solutions
Authors: Campoverde Quezada, Diana Alexandra
metadata.dc.contributor.advisor: Jaramillo Astudillo, María Catalina
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: dianacampoverdea@gmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Literatura Inglesa
Enseñanza del inglés
Métodos pedagógicos
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 57 Lingüística
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.11 Enseñanza de Lenguas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5701 Lingüística Aplicada
Issue Date: 8-Dec-2020
metadata.dc.format.extent: 91 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;511
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The present study aimed to report on the most common students’ listening comprehension problems and their solutions. 24 primary studies with 1090 learners of English as a Foreign Language (EFL) and English as a Second Language (ESL) were selected and analyzed to carry out this research synthesis. It is important to mention that this work was also done with the purpose of helping teachers to know how to develop suitable methodologies to teach English listening comprehension. Therefore, the listening problems related to this skill were classified into seven categories, namely, Natural Speech, Text, Language Proficiency, Psychological States, Cognitive Processes, Background Knowledge, and Others. Similarly, the listening solutions were grouped into four categories: The Use of Listening Strategies, The Use of Technology, The Use of Methods, and Others. Finally, the results showed that the most common problems that students faced were the difficulty of understanding new words and expressions or a message delivered at a fast speech rate, and the speakers’ accent. In regard of solutions, the most frequent were metacognitive and cognitive strategies.
Description: 
El presente estudio tuvo como objetivo reportar los problemas más comunes de comprensión auditiva de los estudiantes y sus soluciones. 24 estudios primarios con 1090 aprendices del inglés como idioma extranjero y del inglés como segundo idioma fueron seleccionados y analizados para llevar a cabo esta síntesis de investigación. Es importante mencionar que este trabajo también se realizó con el fin de ayudar a los profesores a conocer cómo desarrollar metodologías adecuadas para enseñar la comprensión auditiva en inglés. Por lo tanto, los problemas relacionados con esta destreza fueron clasificados en siete categorías, a saber, Habla Natural, Texto, Competencia Lingüística, Estados Psicológicos, Procesos Cognitivos, Conocimiento Previo, y Otros. Similarmente, las soluciones para mejorar esta destreza fueron agrupadas en cuatro categorías: El Uso de Estrategias de Listening, El Uso de Tecnología, El Uso de Métodos y Otros. Finalmente, los resultados mostraron que los problemas más comunes que los estudiantes enfrentaron fueron la dificultad de entender nuevas palabras y expresiones o un mensaje comunicado a una velocidad de habla rápida y el acento de los hablantes. Con respecto a soluciones, las más frecuentes fueron estrategias metacognitivas y cognitivas.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35094
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulacion.pdfVersión presentada (texto completo)1.05 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00