Title: | Benefits of using literature circles in english foreign language classrooms |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Benefits of Using Literature Circles in English Foreign Language Classrooms |
Authors: | Pérez Zhinin, Evelyn Adriana |
metadata.dc.contributor.advisor: | Mora Jaramillo, Adriana Patricia |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | evyadripz20@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Lingüística |
Keywords: | Literatura Inglesa Obras literarias Círculos literarios Enseñanza del inglés |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 57 Lingüística |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5701 Lingüística Aplicada |
Issue Date: | 27-Nov-2020 |
metadata.dc.format.extent: | 48 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;509 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | This research synthesis intends to analyze the benefits of using Literature Circles (LC)
in English Foreign Language (EFL) classrooms. To carry out the objective of this
research, three categories were established: the benefits between young and adult
learners, the common roles applied in this method, and the literary works used in LC.
The results corroborated the idea that LC could be implemented in schools to enhance
reading habits and improve reading skills. First, the results showed that the most
important benefit is the enhancement of reading comprehension. Second, the most used
roles were the discussion director, connector, vocabulary enricher, summarizer, literary
luminary, and illustrator. Finally, novels, short stories, informative texts, tales, and
poetry are the literary works used in this strategy. The analysis of these categories
showed that factors such as age, roles, and literary works affect the benefits that learners
can get by using LC. |
Description: | Esta síntesis de investigación tiene como objetivo analizar los beneficios del uso de los
Círculos literarios (LC) en las aulas de inglés como segunda Lengua. Para alcanzar la
meta de esta investigación, tres categorías fueron establecidas: los beneficios entre los
estudiantes jóvenes y adultos, los roles comunes aplicados en este método, y las obras
literarias utilizadas en los Círculos Literarios. Los resultados corroboraron la idea de
que los círculos literarios pueden ser implementados en las escuelas para intensificar los
hábitos de lectura y mejorar las habilidades de lectura. Primero, los resultados
mostraron que el beneficio más importante es el mejoramiento de la comprensión
lectora. Segundo, los roles más utilizados fueron facilitador de discusión, conector,
enriquecedor del vocabulario, resumidor, reflector, e ilustrador. Finalmente, las
novelar, historias cortas, textos informativos, cuentos y poesía son las obras literarias
utilizadas en esta estrategia. El análisis de estas categorías mostró que factores como: la
edad, los roles, y obras literarias influyen en los beneficios que los estudiantes pueden
obtener utilizando los Círculos Literarios |
metadata.dc.description.degree: | Licenciada en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35063 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|