Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35015
Title: Differentiated instruction strategies in a disparate classroom: an action research project
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: Differentiated Instruction Strategies in a Disparate Classroom: An Action Research Project
Authors: Velasco Sevilla, Alex Oswaldo
metadata.dc.contributor.advisor: Calle Calle, Ana María
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: alex.velasco8933@gmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Enseñanza del inglés
Aula
Escritura
metadata.dc.audience.educationLevel: Tesis de Maestría en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 58 Pedagogía
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.11 Enseñanza de Lenguas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5701 Lingüística Aplicada
Issue Date: 11-Nov-2020
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 43 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TM4;1758
metadata.dc.type: masterThesis
Abstract: 
This study reports the effects of differentiated instruction strategies on writing performance in a mixed-proficiency classroom. It also considers student perceptions of the instruction strategies utilized. A group of 36 male (n=15) and female (n=21) students were instructed on 3 differentiated instruction strategies for writing assignments. After 6 weeks of intervention, results of the t-test illustrate a significant effect of the treatment on the mean scores for the experimental group. (t = 2.790, p = 0.008), meaning a medium effect size (d=0.44). The students‟ responses to the perception open-ended survey indicated a positive reception of picture series (as advantageous for text recount) and choice boards (as useful to motivate students based on freedom of choice of level proficiency, format, task, topic, etc.)
Description: 
El presente estudio reporta el efecto de estrategias de instrucción diferenciada en el desempeño de la escritura de una clase intacta de estudiantes con niveles de aptitud distintos. El grupo de tratamiento comprende 36 estudiantes hombres (n = 15) y mujeres (n = 21), quienes recibieron una capacitación en 3 estrategias de instrucción diferenciada para tareas de escritura. Después de 6 semanas de intervención, los resultados de la prueba t ilustran un efecto significativo del tratamiento en los promedios del grupo experimental (t = 2.790, p = 0.008), lo que se traduce en un efecto medio (d = 0.44) de intervención. Las respuestas de los estudiantes a la encuesta de percepción indicaron una recepción positiva de la estrategia Picture Series (como ventajosa para mejorar el proceso narrativo) y la estrategia Choice Boards (como útil para motivar a los estudiantes a escribir en función de la libertad de elección del nivel de competencia, formato, tarea, tema, etc.)
metadata.dc.description.degree: 
Magíster en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35015
Appears in Collections:Tesis Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulacion.pdfVersión presentada (texto completo)890.17 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00