Differentiated instruction strategies in a disparate classroom: an action research project
Loading...
Date
2020-11-11
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad de Cuenca
Abstract
This study reports the effects of differentiated instruction strategies on writing performance
in a mixed-proficiency classroom. It also considers student perceptions of the instruction
strategies utilized. A group of 36 male (n=15) and female (n=21) students were instructed
on 3 differentiated instruction strategies for writing assignments. After 6 weeks of
intervention, results of the t-test illustrate a significant effect of the treatment on the mean
scores for the experimental group. (t = 2.790, p = 0.008), meaning a medium effect size
(d=0.44). The students‟ responses to the perception open-ended survey indicated a positive
reception of picture series (as advantageous for text recount) and choice boards (as useful to
motivate students based on freedom of choice of level proficiency, format, task, topic, etc.)
Resumen
El presente estudio reporta el efecto de estrategias de instrucción diferenciada en el
desempeño de la escritura de una clase intacta de estudiantes con niveles de aptitud
distintos. El grupo de tratamiento comprende 36 estudiantes hombres (n = 15) y mujeres (n
= 21), quienes recibieron una capacitación en 3 estrategias de instrucción diferenciada para
tareas de escritura. Después de 6 semanas de intervención, los resultados de la prueba t
ilustran un efecto significativo del tratamiento en los promedios del grupo experimental (t =
2.790, p = 0.008), lo que se traduce en un efecto medio (d = 0.44) de intervención. Las
respuestas de los estudiantes a la encuesta de percepción indicaron una recepción positiva
de la estrategia Picture Series (como ventajosa para mejorar el proceso narrativo) y la
estrategia Choice Boards (como útil para motivar a los estudiantes a escribir en función de
la libertad de elección del nivel de competencia, formato, tarea, tema, etc.)
Keywords
Enseñanza del inglés, Aula, Escritura
Citation
Código de tesis
Código de tesis
TM4;1758
