Differentiated instruction strategies in a disparate classroom: an action research project

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020-11-11

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad de Cuenca

Abstract

This study reports the effects of differentiated instruction strategies on writing performance in a mixed-proficiency classroom. It also considers student perceptions of the instruction strategies utilized. A group of 36 male (n=15) and female (n=21) students were instructed on 3 differentiated instruction strategies for writing assignments. After 6 weeks of intervention, results of the t-test illustrate a significant effect of the treatment on the mean scores for the experimental group. (t = 2.790, p = 0.008), meaning a medium effect size (d=0.44). The students‟ responses to the perception open-ended survey indicated a positive reception of picture series (as advantageous for text recount) and choice boards (as useful to motivate students based on freedom of choice of level proficiency, format, task, topic, etc.)

Resumen

El presente estudio reporta el efecto de estrategias de instrucción diferenciada en el desempeño de la escritura de una clase intacta de estudiantes con niveles de aptitud distintos. El grupo de tratamiento comprende 36 estudiantes hombres (n = 15) y mujeres (n = 21), quienes recibieron una capacitación en 3 estrategias de instrucción diferenciada para tareas de escritura. Después de 6 semanas de intervención, los resultados de la prueba t ilustran un efecto significativo del tratamiento en los promedios del grupo experimental (t = 2.790, p = 0.008), lo que se traduce en un efecto medio (d = 0.44) de intervención. Las respuestas de los estudiantes a la encuesta de percepción indicaron una recepción positiva de la estrategia Picture Series (como ventajosa para mejorar el proceso narrativo) y la estrategia Choice Boards (como útil para motivar a los estudiantes a escribir en función de la libertad de elección del nivel de competencia, formato, tarea, tema, etc.)

Keywords

Enseñanza del inglés, Aula, Escritura

Citation

Código de tesis

Código de tesis

TM4;1758

Grado Académico

Director de tesis

Enlace al documento