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Title: Language-driven CLIL: developing written production at the secondary school level
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: Language-Driven CLIL: Developing Written Production at the Secondary School Level
Authors: Chumbay Guncay, Julio Vicente
metadata.dc.contributor.advisor: Quito Ochoa, Janina Felisha
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: juliochumbay@hotmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Enseñanza del inglés
Bachillerato general unificado
Aprendizaje integrado
metadata.dc.audience.educationLevel: Tesis de Maestría en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 58 Pedagogía
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.13 Lingüística Aplicada a la Traducción e Interpretación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5701 Lingüística Aplicada
Issue Date: 10-Nov-2020
metadata.dc.format.extent: 145 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TM4;1756
metadata.dc.type: masterThesis
Abstract: 
This research study analyzes the effect the implementation of language-driven CLIL has on senior learners from Manuel J. Calle High School in Cuenca, Ecuador in relation to the development of written production in terms of Syntax, Content, Communicative Achievement, Organization, and Language compared to a non-language-driven CLIL classroom. There were 40 participants in the experimental group, and 38 participants in the control group. Learners from the experimental group received a condensed 35-hour intervention using CLIL. This study features an exploratory, mixed-method, and quasiexperimental research design. To collect qualitative data, an open-ended questionnaire was administered to explore the subjects learners preferred to study in a language-driven CLIL classroom. To collect quantitative data, a Pre and Post-Test based on the writing section of Cambridge Objective Primary English Test was administered. The data was analyzed through the Independent T-Test and Paired-T-Test to determine if there was a statistically significant difference present between the language-driven CLIL classroom and the non-language-driven CLIL classroom. The data was calculated through the Statistical Package for Social Sciences (SPSS). Results indicated that learners preferred to study History, Biology, and Spanish Language and Literature. Results also demonstrated that the experimental group also demonstrated improvement in all the examined parameters when compared to the control group. However, when results from both groups are compared, there is only a statistical improvement in Organization and Syntax.
Description: 
El objetivo de este estudio de investigación es analizar si la implementación del método AICLE moderado ayuda a los estudiantes del Tercero de Bachillerato de la Unidad Educativa Manuel J. Calle a desarrollar la producción escrita en términos de sintaxis, contenido, rendimiento comunicativo y lenguaje en comparación con el grupo de control. 40 y 38 estudiantes participaron en el grupo experimental y de control respectivamente. Los estudiantes del grupo experimental recibieron una intervención de 35 horas, mientras que los estudiantes del grupo de control recibieron clases regulares. Este estudio presenta un diseño de investigación exploratorio, de método mixto y cuasiexperimental. Para recopilar datos cualitativos, se administró un cuestionario abierto para explorar las materias que los alumnos preferían estudiar. Para recopilar los datos cuantitativos se administró una prueba previa y posterior basada en la sección de escritura del examen Cambridge Objective Primary English. Los datos fueron analizados a través de la prueba T independiente y la prueba T pareada para determinar si existía una diferencia estadística significativa entre los dos grupos. Los datos se calcularon a través del Paquete Estadístico para Ciencias Sociales (SPSS). Los resultados indicaron que los estudiantes del grupo experimental preferían estudiar en inglés con temas de Historia, Ciencias Sociales, Biología y Lengua Española. Los resultados también revelaron una mejora estadística significativa entre la prueba previa y la prueba posterior en términos de sintaxis, contenido, logro comunicativo, organización y lenguaje en el grupo de experimental. Sin embargo, comparado con el grupo de control los resultados demostraron una mejora estadísticamente significativa sólo en los términos de sintaxis y organización.
metadata.dc.description.degree: 
Magister en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35010
Appears in Collections:Tesis Maestrías

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