Title: | The effectiveness of using corrective feedback in writing |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | The Effectiveness of Using Corrective Feedback in Writing |
Authors: | Gordillo Zhunio, Maritza del Cisne |
metadata.dc.contributor.advisor: | Mora Jaramillo, Adriana Patricia |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | maritzaddd@hotmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del inglés Escritura Gramática |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 58 Pedagogía |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5701 Lingüística Aplicada |
Issue Date: | 9-Nov-2020 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 46 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;507 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | This study analyzes the effectiveness of corrective written feedback within the context
of English as a Foreign Language (EFL) and English as a Second Language (ESL). For this
purpose, the research methodology applied consists of an exploratory bibliographic research,
addressing two research questions: a) How effective is corrective feedback to improve the
writing skill of EFL-ESL students? and b) Does corrective feedback decrease grammar errors
of EFL/ESL students?
In relation to the first question, findings show that written corrective feedback is an
effective method to improve grammar skills. Such improvement consists of the students’
accuracy to correct and rectify grammar structures. On the other hand, in response to the
second question, a significant effect in the reduction of grammar errors was identified,
particularly in the writing of new texts, where the most relevant methods of corrective
feedback are the direct method with metalinguistic explanation and the recast method. |
Description: | El presente estudio analiza la efectividad de la retroalimentación correctiva escrita
dentro del contexto de English as a Foreign Language (EFL) y English as a Second
Language (ESL). Para cumplir con este propósito, la metodología de investigación aplicada
consiste en una revisión de la literatura existente al respecto, abordando dos preguntas de
investigación: a) ¿Qué tan efectiva es la retroalimentación correctiva para mejorar las
habilidades de escritura de los estudiantes de EFL-ESL? y b) ¿La retroalimentación
correctiva disminuye los errores gramaticales de los estudiantes?
En relación con la primera pregunta, los hallazgos muestran que la retroalimentación
correctiva escrita es un método eficaz para mejorar las habilidades gramaticales. Dicha
mejora radica en una mayor precisión de los estudiantes para corregir y rectificar las
estructuras gramaticales. Por otra parte, en respuesta a la segunda pregunta, se pudo
identificar un efecto significativo en la diminución de errores gramaticales, particularmente
en la escritura de nuevos textos, en los que los métodos más relevantes para la
retroalimentación correctiva son el directo con explicación metalingüística y el método de
refundición. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35007 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|