Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35006
Title: Developing speaking skills on EFL learners through biography-driven instructional strategies
Authors: Vire Quezada, Maria Luisa
Fajardo Dack, Tammy Mercedes
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: Vire Quezada, Maria Luisa, maluisavire0409@gmail.com
Keywords: Biography driven instruction
BDI strategies
Speaking skills
EFL learners
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: 5. Ciencias Sociales
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: 5.3.1 Educación en general
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: 5.3 Ciencias de la Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 01 - Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0111 - Ciencias de la Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 011 - Educación
Issue Date: 2022
metadata.dc.ucuenca.volumen: Volumen 13, número 3
metadata.dc.source: Journal of Education and Practice
metadata.dc.identifier.doi: 10.7176/JEP/13-3-01
metadata.dc.type: ARTÍCULO
Abstract: 
This mixed-method case study evaluated the effectiveness of Biography Driven Instructional (BDI) strategies in developing EFL learners’ speaking skill. The participants of the study included 23 students from a high school in Loja, south of Ecuador. Data were collected through interviews as pre and post tests and a focus group. Findings from descriptive and inferential analysis show a statistically significant difference in pre-post speaking tests and participants’ perceptions revealed that the use of these strategies had a positive effect on their oral skills. It was concluded that BDI strategies were found to be beneficial to improve EFL learners’ speaking performance after the integration of these tools in the classroom. Implications for teaching and future BDI application are also discussed.
Description: 
Este estudio de caso de método mixto evaluó la eficacia de las estrategias de instrucción basadas en la biografía (BDI) en el desarrollo de la capacidad de hablar de los alumnos de inglés como lengua extranjera. Los participantes en el estudio fueron 23 estudiantes de un colegio de Loja, al sur de Ecuador. Los datos se recogieron a través de entrevistas como pruebas previas y posteriores y un grupo focal. Los resultados del análisis descriptivo e inferencial muestran una diferencia estadísticamente significativa en las pruebas pre-post y las percepciones de los participantes revelaron que el uso de estas estrategias tuvo un efecto positivo en sus habilidades orales. Se llegó a la conclusión de que las estrategias BDI resultaron beneficiosas para mejorar el rendimiento oral de los alumnos de inglés tras la integración de estas herramientas en el aula. También se discuten las implicaciones para la enseñanza y la futura aplicación del BDI.
URI: https://iiste.org/Journals/index.php/JEP/article/view/58040
metadata.dc.ucuenca.urifuente: https://iiste.org/Journals/index.php/JEP/index
ISSN: 2222-1735, 2222-288X
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File SizeFormat 
documento.pdf709.86 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00