Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35006
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Vire Quezada, Maria Luisa | |
dc.contributor.author | Fajardo Dack, Tammy Mercedes | |
dc.date.accessioned | 2022-07-30T13:55:23Z | - |
dc.date.available | 2022-08-01T13:55:23Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 2222-1735, 2222-288X | |
dc.identifier.uri | https://iiste.org/Journals/index.php/JEP/article/view/58040 | |
dc.description | Este estudio de caso de método mixto evaluó la eficacia de las estrategias de instrucción basadas en la biografía (BDI) en el desarrollo de la capacidad de hablar de los alumnos de inglés como lengua extranjera. Los participantes en el estudio fueron 23 estudiantes de un colegio de Loja, al sur de Ecuador. Los datos se recogieron a través de entrevistas como pruebas previas y posteriores y un grupo focal. Los resultados del análisis descriptivo e inferencial muestran una diferencia estadísticamente significativa en las pruebas pre-post y las percepciones de los participantes revelaron que el uso de estas estrategias tuvo un efecto positivo en sus habilidades orales. Se llegó a la conclusión de que las estrategias BDI resultaron beneficiosas para mejorar el rendimiento oral de los alumnos de inglés tras la integración de estas herramientas en el aula. También se discuten las implicaciones para la enseñanza y la futura aplicación del BDI. | |
dc.description.abstract | This mixed-method case study evaluated the effectiveness of Biography Driven Instructional (BDI) strategies in developing EFL learners’ speaking skill. The participants of the study included 23 students from a high school in Loja, south of Ecuador. Data were collected through interviews as pre and post tests and a focus group. Findings from descriptive and inferential analysis show a statistically significant difference in pre-post speaking tests and participants’ perceptions revealed that the use of these strategies had a positive effect on their oral skills. It was concluded that BDI strategies were found to be beneficial to improve EFL learners’ speaking performance after the integration of these tools in the classroom. Implications for teaching and future BDI application are also discussed. | |
dc.language.iso | es_ES | |
dc.source | Journal of Education and Practice | |
dc.subject | Biography driven instruction | |
dc.subject | BDI strategies | |
dc.subject | Speaking skills | |
dc.subject | EFL learners | |
dc.title | Developing speaking skills on EFL learners through biography-driven instructional strategies | |
dc.type | ARTÍCULO | |
dc.ucuenca.idautor | 2100207584 | |
dc.ucuenca.idautor | 0102971843 | |
dc.identifier.doi | 10.7176/JEP/13-3-01 | |
dc.ucuenca.version | Versión publicada | |
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio | 01 - Educación | |
dc.ucuenca.afiliacion | Vire, M., Universidad de Cuenca, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación, Cuenca, Ecuador | |
dc.ucuenca.afiliacion | Fajardo, T., Universidad de Cuenca, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación, Cuenca, Ecuador | |
dc.ucuenca.correspondencia | Vire Quezada, Maria Luisa, maluisavire0409@gmail.com | |
dc.ucuenca.volumen | Volumen 13, número 3 | |
dc.ucuenca.indicebibliografico | EBSCO | |
dc.ucuenca.numerocitaciones | 0 | |
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio | 5. Ciencias Sociales | |
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico | 5.3 Ciencias de la Educación | |
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado | 5.3.1 Educación en general | |
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico | 011 - Educación | |
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado | 0111 - Ciencias de la Educación | |
dc.ucuenca.urifuente | https://iiste.org/Journals/index.php/JEP/index | |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
documento.pdf | 709.86 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez" | ||||||||||
|