Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34803
Title: Teacher mini conferences in class: an alternative to provide feedback in written tasks
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: Teacher mini conferences in class: An alternative to provide feedback in written tasks
Authors: Sigüenza Garzón, Paul Ismael
metadata.dc.contributor.advisor: Espinoza Hidrobo, María Isabel
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: paulissi@hotmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Enseñanza del inglés
Escritura
metadata.dc.audience.educationLevel: Tesis de Maestría en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 57 Lingüística
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.11 Enseñanza de Lenguas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5701 Lingüística Aplicada
Issue Date: 17-Sep-2020
metadata.dc.format.extent: 38 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TM4;1738
metadata.dc.type: masterThesis
Abstract: 
Hattie and Timperley (2007) define feedback as the result where an agent, such as a teacher, provides information on the aspects of the person’ s understanding. The feedback strategy which was implemented in this study was teacher mini conferences in class. This strategy consists of pre-writing and idea generating activities where the teacher discusses with the whole class and illustrates what skill the students should use (Grabe and Kaplan, 1996). The study was carried out in a public school in the city of Cuenca, Ecuador with students learning English as a foreign language (EFL). It consisted of a target (n=36) and control group (n=31). The study was conducted during the first didactic unit (six weeks) of the scholar year 2019-2020 where the students produced a total of five paragraphs. The first paragraph served the purpose of the pre-test, while the last paragraph was the post-test. The Wilcox sign test was used for comparison between related samples (Pre - post) and the U-Mann Whitney test for independent samples. The data was processed through SPSS 25. The study concluded that teacher feedback has a larger impact considering performance in agreement with Yang, Badger, and Yu, (2006), Gielen, Peeters, Dochy, Onghena, and Struyven (2010), Zacharias (2007) y Van den Bergh, Ros, and Beijaard (2014). Further, teacher mini conferences in class revealed a positive impact on the development of supporting details, organization and transitions, mechanics, and the development of style.
Description: 
Hattie y Timperley (2007) definen la retroalimentación como el resultado en el que un agente, como un maestro, proporciona información sobre los aspectos de la comprensión de la persona. Este estudio implementó la estrategia de retroalimentación mini conferencias de docente en clase. Esta estrategia consiste en actividades previas a la escritura y a la generación de ideas donde el maestro discute con toda la clase e ilustra qué habilidad deben usar los estudiantes (Grabe y Kaplan, 1996). El estudio se realizó en una escuela pública en la ciudad de Cuenca, Ecuador, con estudiantes que aprendían inglés como lengua extranjera (EFL). Consistió en un grupo de intervención (n = 36) y un grupo de control (n = 31). Se llevó a cabo durante la primera unidad didáctica (seis semanas) del año escolar 2019-2020 donde los estudiantes produjeron un total de cinco párrafos. El primero cumplió el propósito de pretest, y el último fue el post test. La prueba de signos de Wilcox se utilizó para la comparación entre muestras relacionadas (Pre - post) y la prueba de U-Mann Whitney para muestras independientes. Los datos se procesaron a través de SPSS 25. El estudio determinó que la retroalimentación de los maestros tiene un impacto mayor considerando el desempeño de acuerdo con Yang, Badger y Yu, (2006), Gielen, Peeters, Dochy, Onghena y Struyven (2010), Zacharias (2007) y Van den Bergh, Ros y Beijaard (2014). Además, las mini conferencias de docente en clase revelaron un impacto positivo en el desarrollo de ideas de apoyo, organización y transiciones, mecánica y el desarrollo del estilo.
metadata.dc.description.degree: 
Maestría en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34803
Appears in Collections:Tesis Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulación.pdfVersión presentada (texto completo)756.91 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00