Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34790
Title: Video recording to improve the english speaking skill: A mobile learning strategy applied with students of the tourism major at fourth level of english in the Faculty of Hospitality Sciences at Universidad de Cuenca.
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: Video Recording to Improve the English Speaking Skill: A Mobile Learning Strategy Applied with Students of the Tourism Major at Fourth Level of English in the Faculty of Hospitality Sciences at Universidad de Cuenca.
Authors: Macas Calle, Nancy del Rocío
metadata.dc.contributor.advisor: Moscoso Amador, María de Lourdes
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: nancy.macas.calle@gmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Educación
Aprendizaje
Enseñanza del inglés
metadata.dc.audience.educationLevel: Tesis de Maestría en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 01 - Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0114 - Formación para Docentes con Asignatura de Especialización
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 011 - Educación
Issue Date: 27-Aug-2020
metadata.dc.format.extent: 124 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TM4;1733
metadata.dc.type: masterThesis
Abstract: 
This research study analyzes the effect of the design of videos on the development of the speaking skill through the use of tasks in a group of students at the fourth level of English majoring in Tourism, at the Faculty of Hospitality Sciences of Universidad de Cuenca. This study is part of a final work in a Thesis Dissertation that marks the end of a Master of Linguistics Applied to Teaching English as a Foreign Language (EFL) program offered by Universidad de Cuenca, Ecuador. This study uses a mixed methods design that combines both quantitative and qualitative forms; that is, the tools for collecting data include a pretest and post-test and a focus group interview, where a standardized B1+ level Test rubric with assessment scales of the University of Cambridge Local Examinations Syndicate (2015) is used for measurement. The results from both tests are compared through Wilcoxon signed-rank tests, and the results from the Focus Group Interview are displayed in the Atlas Ti 8 software. Findings appear to support the effectiveness of the design and use of videos at group and individual level in developing the speaking skill, Pronunciation and Interactive Communication are more positively impacted by this approach. Moreover, the outcomes supply information for further implementation and, therefore, contribute to the development of the speaking skill in the context of learning EFL.
Description: 
Esta investigación analiza el efecto del diseño de videos en el desarrollo de la habilidad de hablar a través del uso de tareas en un grupo de estudiantes del cuarto nivel de inglés de la especialidad de Turismo, en la Facultad de Ciencias de la Hospitalidad de la Universidad de Cuenca. Este estudio es parte de un trabajo final de tesis que marca el final de un Masterado en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera (EFL), programa ofrecido por la Universidad de Cuenca, Ecuador. Este estudio utiliza un diseño del método mixto que combina formas cuantitativas y cualitativas; es decir, las herramientas para recopilar datos incluyen una prueba previa y una posterior y una entrevista de grupo focal, en la que se utiliza para la medición una rúbrica de prueba estandarizada de nivel B1+ con escalas de evaluación del Sindicato de Exámenes Locales de la Universidad de Cambridge (2015). Los resultados de ambas pruebas se comparan mediante pruebas de rango de Wilcoxon, y los resultados de la entrevista de grupo focal se muestran en el software Atlas Ti 8. Los resultados respaldan la eficacia del diseño y el uso de vídeos a nivel de grupo e individual en el desarrollo de la habilidad de hablar, donde la pronunciación y la comunicación interactiva se ven más positivamente impactados por este enfoque. Además, los resultados proporcionan información para futura aplicación y, por consiguiente, contribuyen al desarrollo de la capacidad de hablar en el contexto del aprendizaje del idioma inglés.
metadata.dc.description.degree: 
Magíster en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34790
Appears in Collections:Tesis Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulacion.pdfVersión presentada (texto completo)3.89 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00