Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34788
Title: The implementation of the student response system (SRS) Kahoot! in EFL classes and its effects on reading comprehension
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: The Implementation of the Student Response System (SRS) Kahoot! in EFL classes and its effects on Reading Comprehension
Authors: Narváez Paguay, Joe Adrián
metadata.dc.contributor.advisor: Santillán Iñiguez, Juan José
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: adrian8919@outlook.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Enseñanza del inglés
Aprendizaje
metadata.dc.audience.educationLevel: Tesis de Maestría en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 01 - Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0111 - Ciencias de la Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 011 - Educación
Issue Date: 26-Aug-2020
metadata.dc.format.extent: 96 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TM4;1732
metadata.dc.type: masterThesis
Abstract: 
The use of game-based response systems for enhancing language skills inside an EFL classroom has reported benefits mainly for certain particular skills like grammar and sentence structuring. In this study, the online gaming platform Kahoot! was used specifically for enhancing the reading comprehension skill through a period of nearly three months on students of A2 level from Universidad de Cuenca in Ecuador. The computer lab facilities of this institution were used on a weekly basis to approach the students to the digital methodology which encompassed the reading of true short stories in English and the intervention of the Kahoot! website focused on the comprehension and remembering of their specific details by means of quizzes. The treatment was documented through a journal in which the researcher made entries about each session as well as keeping significant material of the process in his cellphone. The research design of this study used a mixed method based on the Hypothetico-Deductive Approach to research techniques and data collection instruments, as well as their further analysis. Pre and posttests were taken in order to compare the results before and after the methodology. The outcomes revealed a statistical improvement with favorable effects concerning the pre and posttests and also a general acceptance towards the mentioned methodology. Further research is suggested on the use of Kahoot! for reading comprehension improvement purposes and its continuous use as a supporting tool for remembering specific details of texts, as well as other subskills which could possibly be benefitted from this methodology in the field of EFL instruction.
Description: 
El uso de sistemas de respuesta basados en juegos para mejorar las habilidades del lenguaje dentro de una clase de inglés como Lengua Extranjera ha reportado ser benéfico principalmente para ciertas destrezas como gramática y estructura de oraciones. En este estudio, la plataforma online de juego Kahoot! fue usada específicamente para mejorar la destreza de lectura comprensiva a través de un período cercano a tres meses con estudiantes de nivel A2 de la Universidad de Cuenca en Ecuador. Las instalaciones del laboratorio de cómputo de esta institución fueron usadas semanalmente para aproximar a los estudiantes hacia la metodología digital que englobó la lectura de historias cortas verdaderas en inglés y la intervención de la página web Kahoot! enfocada hacia comprensión y memorización de detalles específicos. El tratamiento se documentó mediante un diario en el cual el investigador llevó apuntes sobre cada sesión, así como material del proceso en su celular. El diseño de investigación de este estudio usó un método mixto basado en el método Hipotético-Deductivo en base a las técnicas e instrumentos de recolección de datos, así como el posterior análisis de los mismos. Pre y post tests fueron tomados para comparar los resultados antes y después de la metodología. Los resultados revelaron un mejoramiento estadístico con efectos favorables en los pre y post tests y también una aceptación general hacia la mencionada metodología. Se sugiere más investigación con respecto al uso de Kahoot! para propósitos de mejora en la lectura comprensiva y su uso continuo como herramienta de apoyo para recordar detalles específicos de textos, así como de otras subdestrezas que podrían verse beneficiadas de esta metodología dentro del campo de la enseñanza de Inglés como Lengua Extranjera.
metadata.dc.description.degree: 
Magíster en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34788
Appears in Collections:Tesis Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulacion.pdfVersión presentada (texto completo)2.08 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00