Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34713
Title: Learning Idioms Through the Multimodal Approach: a Quasi-experimental Study at Universidad de Cuenca
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: LEARNING IDIOMS THROUGH THE MULTIMODAL APPROACH: A QUASI-EXPERIMENTAL STUDY AT UNIVERSIDAD DE CUENCA
Authors: Pintado Pacurucu, Byron Rene
metadata.dc.contributor.advisor: Fajardo Dack, Tammy Mercedes
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: academicby@gmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Literatura Inglesa
Enseñanza del inglés
Aprendizaje
Lingüística
metadata.dc.audience.educationLevel: Tesis de Maestría en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera
Issue Date: 7-Aug-2020
metadata.dc.ucuenca.embargoend: 31-Aug-2024
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 153 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TM4;1723
metadata.dc.type: masterThesis
Abstract: 
The Multimodal Approach is an efficient alternative that allows the presentation of written content through the combination of different modes the Linguistic Design, the Visual Design, the Audio Design, the Gestural Design, and the Spatial Design. All these modes can be easily connected to the Multimodal approach creating interactive atmospheres of teaching and learning content for both teachers and learners. The present study investigated the effects of using the Multimodal Approach combined with technology toward teaching English idioms to Ecuadorian EFL students at Universidad de Cuenca. The participants of the study were 24 EFL learners majoring in Math, Social Work, Law, Journalism, Physical Education, Philosophy, and Engineering. A mixed method approach including both quantitative and qualitative data methods was used in the study. The quantitative part consisted of a pretest, posttest, and survey while the qualitative part data was collected through a questionnaire, and an interview applied at the end of the study. The analysis and interpretation of the quantitative data revealed that the Multimodal Approach had a positive effect when teaching English idioms to EFL students. The data gathered qualitatively supported this finding. All the participants showed positive perceptions on learning idioms by the Multimodal Approach.
Description: 
El Enfoque Multimodal es una alternativa eficiente que permite la presentación de contenido escrito a través de la combinación de diferentes modos el Diseño Lingüístico, el Diseño Visual, el Diseño de Audio, el Diseño Gestual, y el Diseño Espacial. Todos estos modos se pueden conectar fácilmente con el enfoque multimodal, creando atmósferas interactivas de contenido de enseñanza y aprendizaje tanto para profesores como para estudiantes. El presente estudio investigó los efectos del uso del Enfoque Multimodal combinado con la tecnología para enseñar frases idiomáticas en Inglés a EFL estudiantes ecuatorianos en la Universidad de Cuenca. Los participantes del estudio fueron 24 EFL estudiantes con especialización en Matemáticas, Comunidad Social, Derecho, Periodismo, Educación Física, Filosofía, e Ingeniería. En el estudio se utilizó un método mixto que incluye métodos de datos cuantitativos y cualitativos. La parte cuantitativa consistió en una prueba previa, pos-prueba y encuesta; mientras que, los datos cualitativos se obtuvieron mediante la recopilación de las percepciones de los estudiantes con respecto al enfoque multimodal a través de una encuesta y una entrevista aplicada al final del estudio. Los análisis e interpretación de los datos cuantitativos revelaron que el Enfoque Multimodal tuvo un efecto positivo al enseñar frases idiomáticas en Inglés a los estudiantes. Los datos recopilados apoyaron cualitativamente estos resultados. Todos los participantes mostraron percepciones positivas sobre el aprendizaje de frases idiomáticas por medio del Enfoque Multimodal.
metadata.dc.description.degree: 
Magíster en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34713
Appears in Collections:Tesis Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulacion.pdf
  Until 2024-09-01
Acceso restringido (versión presentada)15.01 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00