Title: | Analyzing the effectiveness of content-based instruction in english classrooms |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Analyzing the Effectiveness of Content-Based Instruction in English Classrooms |
Authors: | Morán Romero, Gustavo Adolfo |
metadata.dc.contributor.advisor: | Chica Cárdenas, Yola Indaura |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | gustavovanhalen96@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Linguística Habilidades linguísticas Enseñanza |
Issue Date: | 30-Jul-2020 |
metadata.dc.format.extent: | 62 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;502 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | Content-Based Instruction (CBI) is one of the most popular communicative
approaches in English language teaching nowadays. However, the analysis of its
effectiveness in English classrooms has not received the adequate attention of researchers.
Thus, the present research synthesis aims to review the efficacy of CBI in the improvement of
the English language proficiency of students. It was an exploratory bibliographical research.
Fifteen empirical studies were selected to be analyzed. It was fundamental that these have
demonstrated positive effects on language abilities and students’ perceptions towards CBI.
The results indicated that there are specific factors that improve the different skills. Some of
those are well-known characteristics of the approach; however, others have been just slightly
mentioned by CBI researchers. Similarly, the findings also corroborated the reputation of the
approach as intrinsic motivating in English classrooms. Further research studies were
recommended based on the issues that were diagnosed in the analysis. |
Description: | La enseñanza basada en contenido (CBI por sus siglas en inglés) es uno de los
enfoques comunicativos más usados en la instrucción del inglés hoy en día. Sin embargo, el
análisis de su efectividad no ha recibido la atención adecuada por parte de los investigadores.
Por lo tanto, la presente síntesis de investigación busca examinar la eficacia del CBI en el
desarrollo de la competencia lingüística del inglés de los estudiantes. Ésta fue una
investigación bibliográfica exploratoria. Quince estudios fueron seleccionados para ser
analizados. Fue fundamental que estos hayan demostrado resultados positivos respecto al
desarrollo de las habilidades y las percepciones de los estudiantes frente al CBI. Los
resultados indicaron que hay ciertos factores que mejoran las diferentes habilidades
lingüísticas. Algunos de ellos son características destacadas del enfoque, sin embargo, otros
solo han sido ligeramente mencionados por investigadores. Similarmente, los resultados
también corroboraron la reputación del CBI como un enfoque motivacional intrínseco en las
aulas de inglés. Futuros estudios de investigación fueron recomendados en base a los
problemas que fueron diagnosticados en el análisis. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34693 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|