Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34671
Title: The effects and implications of english accents in EFL and ESL classrooms
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: The Effects and Implications of English Accents in EFL and ESL Classrooms
Authors: Torres Lazo, Paola Belén
metadata.dc.contributor.advisor: Jara Villacreces, Jean Paul
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: belent.lazo@gmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Enseñanza del inglés
Pronunciación
Literatura inglesa
Enseñanza de idiomas
Issue Date: 24-Jul-2020
metadata.dc.format.extent: 47 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;499
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This research synthesis intends to analyze the effects of varied English accents recordings on ESL and EFL learners’ listening skills and teachers’ and students’ attitudes and perceptions toward English accents. With this aim, 19 primary source studies were selected at the beginning. The inclusion criteria for the review were: 1) studies dealing with the influence of varied accents on listening skills; 2) learners and teachers’ perceptions toward English accents; and 3) the recognition of all English accents. The results found corroborated the idea that the inclusion of diverse English accents in our classrooms brings with it multiple effects. First and foremost, results ratified the existence of unfavorable consequences on listeners’ performance when using recordings in an unfamiliar accent which leads educators to take some action. Secondly, through analyzing students’ and teachers’ attitudes and perceptions toward English accents, it has been verified that nativeness is still given much importance today, especially by students. What’s more, the report on the techniques and strategies applied by teachers showed the necessity of incrementing the exposure of students to multiple English accents. Finally, these findings lead to the necessity of recognizing the wide variety of accents of this language worldwide and supporting intelligibility rather than nativeness.
Description: 
Esta síntesis de investigación intenta analizar los efectos del uso de grabaciones en varios acentos del inglés en la destreza de escuchar de los estudiantes de inglés como lengua extranjera y como segunda lengua y las actitudes y percepciones de los estudiantes y los profesores hacia los acentos de la misma. Con este objetivo, 19 estudios de primera fuente fueron seleccionados al inicio. Los criterios de inclusión para la revisión literaria fueron: 1) estudios relacionados con la influencia de varios acentos en la destreza de escuchar; 2) las percepciones de los estudiantes y profesores hacia los acentos del inglés; y 3) el reconocimiento de todos los acentos del inglés. Los resultados encontrados corroboraron la idea de que la inclusión de diversos acentos del inglés en las aulas trae consigo múltiples efectos. Primero, los resultados ratificaron la existencia de consecuencias desfavorables en el rendimiento de los oyentes cuando se usa grabaciones de acentos no familiares, lo cual lleva a que los educadores tomen ciertas acciones. Segundo, a través del análisis de las actitudes y percepciones de los estudiantes y los docentes hacia los acentos del inglés, ha sido verificado que la natividad es dada mucha importancia actualmente, especialmente por los estudiantes. Además, el reporte sobre las técnicas y estrategias aplicadas por los profesores mostró la necesidad de incrementar la exposición de los estudiantes a múltiples acentos del inglés. Finalmente, estos hallazgos conducen a la necesidad de reconocer la amplia variedad de acentos de este idioma en todo el mundo y apoyan la inteligibilidad en lugar de la natividad.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34671
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulación.pdfVersión presentada (texto completo)831.19 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00