Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34670
Title: Native and non-native english language teachers: advantages and disadvantages
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: Native and Non-native English Language Teachers: Advantages and Disadvantages
Authors: Carrión Espinosa, Angel Eduardo
metadata.dc.contributor.advisor: Calle Calle, Ana María
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: angel_ce94@hotmail.com
Keywords: Literatura Inglesa
Percepción
Fortaleza
Debilidad
Issue Date: 24-Jul-2020
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 42 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;498
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
In this study, the analysis of advantages and disadvantages Native and Non-Native English teachers have to offer are focused exclusively on two aspects regarding (1) perceptions different stakeholders have towards each group and (2) the abilities in the English language each teacher is better at addressing within the classroom setting. Being this an exploratory bibliographical research, sixteen studies on the topic were selected to compare the available literature and create a discussion among the different finding each one draws. After stating all the opinions towards both teaching groups, the common perceptions became noticeable. In all cases, preferences leaned towards the Native party of teachers. Nonetheless, the likelihood of having such preference may dwell on other factors apart from nativeness. Not only did this study focus on perceptions, but also on the skills each teacher helps students enhance. None of the studies discusses the written abilities. Notwithstanding that, Grammar is mentioned and was considered as one extra skill in this research analysis. Finally, this paper concludes by mentioning the key points as well as the limitations that may affect results and are worth considering for future research.
Description: 
En este estudio, el análisis de las ventajas y desventajas que los profesores de inglés nativos y no nativos tienen para ofrecer, se centra en dos aspectos respecto a (1) las percepciones que diferentes sujetos tienen hacia cada grupo y (2) las habilidades en el idioma inglés que cada uno es mejor para abordar en el aula de clases. Siendo esta una investigación bibliográfica exploratoria, se seleccionaron dieciséis estudios sobre el tema para comparar la literatura disponible y crear una discusión entre los diferentes hallazgos que cada uno posee. Después de poner todas las opiniones acerca de ambos grupos docentes sobre la mesa, las percepciones comunes se hicieron notables. En todos los casos, las preferencias se inclinan hacia el grupo nativo de maestros. Sin embargo, la probabilidad de tener tal preferencia puede radicar en otros factores además de la natividad. Este estudio no solo se centró en las percepciones, sino también en las habilidades que cada maestro posee para ayudar a los estudiantes a mejorar. Ninguno de los estudios discute las habilidades escritas. A pesar de eso, se menciona la gramática y se considera como una habilidad adicional en este análisis de investigación. Finalmente, este estudio concluye mencionando los puntos clave, así como las limitaciones que pueden afectar los resultados y que vale la pena considerar para futuras investigaciones.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34670
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulación.pdfVersión presentada (texto completo)653.43 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00