Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34664
Title: The use of audiovisual materials to teach pronunciation in the ESL/EFL classroom
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: The Use of Audiovisual Materials to Teach Pronunciation in the ESL/EFL Classroom
Authors: Piedra Martínez, Claudia Valerie
Brito Saavedra, Francisco Israel
metadata.dc.contributor.advisor: Tobar Espinoza, María Gabriela
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: vale_piedra@hotmail.com
franciscoisraelbs@hotmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Literatura inglesa
Enseñanza del inglés
Pronunciación
Issue Date: 24-Jul-2020
metadata.dc.format.extent: 52 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;497
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
In the new generation of language learning and teaching, the use of technology has spread within the language classrooms. This bibliographical exploratory research examines the use of audiovisual materials as educators’ strategies to teach pronunciation in the EFL/ESL classroom and their effects on students’ oral production. For this purpose, 20 academic papers associated with the use of audiovisual aids in the English classroom were analyzed. Furthermore, the papers were divided into five categories such as computer-assisted method, podcasts, songs, social media, and videos. The results of the study affirmed that audiovisual aids assisted educators and students in the teaching-learning process. Also, they contributed to the improvement of learners’ pronunciation at different English levels (beginner, intermediate, and advanced) as well as those having different ages (children, teenagers, adults) and diverse language backgrounds. Finally, this research can provide information about effective strategies when using audiovisuals to help students improve their pronunciation.
Description: 
En la nueva generación de aprendizaje y enseñanza de idiomas, el uso de herramientas tecnológicas dentro del aula de clases ha tomado mayor relevancia. Esta investigación bibliográfica exploratoria examina las estrategias que utilizan los educadores para enseñar la pronunciación del inglés como segunda lengua o como lengua extranjera mediante el uso de materiales audiovisuales, y los efectos que estos producen en la producción oral de los estudiantes. Para ello, se analizaron 20 trabajos académicos relacionados con el uso de materiales audiovisuales en el aula de inglés. Además, los documentos fueron divididos en cinco categorías tales como, método asistido por computadora, podcasts, canciones, redes sociales y vídeos. Los resultados del estudio afirmaron que los materiales audiovisuales ayudaron a los educadores y estudiantes en el proceso de enseñanza aprendizaje, y también mejoraron la pronunciación de inglés de los estudiantes de diferentes niveles (principiantes, intermedios, avanzados), de diferentes edades (niños, adolescentes, adultos) y de diversos idiomas nativos. Además, esta investigación proporcionó orientación sobre el uso efectivo de los materiales audiovisuales que podrían utilizarse como referencia para mejorar el aprendizaje de idiomas.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34664
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulación.pdfVersión presentada (texto completo)879.55 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00