Title: | Effects of the CLIL approach in oral production of english students in the second year of the United General Baccalaureate at a high school in Cuenca, Ecuador |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Effects of the CLIL Approach in Oral Production of English Students in the Second Year of the United General Baccalaureate at a High School in Cuenca, Ecuador |
Authors: | Benalcázar Bermeo, Jhonny Vinicio |
metadata.dc.contributor.advisor: | Ortega Auquilla, Diego Patricio |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | jhonnyfox5@hotmail.com |
Keywords: | Educación Enseñanza Bachillerato General Unificado |
metadata.dc.audience.educationLevel: | Tesis de Maestría en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera |
Issue Date: | 20-Jul-2020 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 45 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TM4;1711 |
metadata.dc.type: | masterThesis |
Abstract: | The necessity to foster second language oral production has created the imperative need to analyze and explore new teaching methods and techniques in order to develop oral communication skills in the target language. This study investigated the effect of Content and Language Integrated Learning (CLIL) in foreign language oral production of Ecuadorian English language learners of United General Baccalaureate (BGU). This study was carried out using one class of second of baccalaureate. A total of 22 study participants took part in this research. In order to gather data, a quantitative method was employed, which allowed the researcher to perform statistical tests and determine the impact of the treatment. The study participants took part of a pre-test to determine their level of proficiency in their speaking skills. After three months of the CLIL intervention they took a post-test and the results were compared to measure the effect of CLIL approach. In addition, every single CLIL lesson was documented, and with the aim of to investigate the students‟ opinions to the CLIL approach a survey was applied, one at the beginning of the study and another at the end. The findings of this research reveal the effectiveness of CLIL in students‟ oral production compared with the traditional learning instruction, where the basic principles of CLIL are not presented. At the same time the learners expressed positive opinions towards the new approach. |
Description: | La necesidad de promover la producción oral de una segunda lengua ha creado la necesidad imperativa de analizar y explorar nuevos métodos y técnicas de enseñanza con el fin de desarrollar las destrezas de la comunicación oral en la lengua meta. Este estudio investiga el efecto del Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE) en la producción oral de un lenguaje extranjero en los estudiantes ecuatorianos de segundo año de Bachillerato General Unificado (BGU). Este estudio fue llevado a cabo empleando una clase de segundo de bachillerato. Un total de 22 estudiantes participaron en este estudio. Con el propósito de recopilar datos, se empleó un método cuantitativo, lo cual permitió al investigador realizar pruebas estadísticas y determinar el impacto del tratamiento. Los participantes del estudio tomaron parte de una prueba previa para determinar su nivel de competencia en sus habilidades orales. Después de tres meses de aplicación del método AICLE los estudiantes tomaron parte de una prueba posterior y los resultados fueron comparados con el fin de medir el efecto del método AICLE. Además cada AICLE clase fue documentada y con el propósito de investigar las opiniones de los estudiantes hacia el método AICLE una encuesta fue aplicada, una al principio del estudio y otro al final. Los resultados de esta investigación revelan la efectividad de AICLE en la producción oral de los estudiantes comparado con la educación tradicional de un lenguaje, donde los principios básicos del AICLE no están presentes. Al mismo tiempo los estudiantes expresaron opiniones positivas hacia el nuevo método. |
metadata.dc.description.degree: | Master of Linguistics Applied to Teaching English as a Foreign Language |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34646 |
Appears in Collections: | Tesis Maestrías
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.