Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34032
Title: Implications of using the students’ first language (L1) in the english foreign language (EFL) classroom
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: Implications of Using the Students’ First Language (L1) in the English Foreign Language (EFL) Classroom
Authors: Tamay Zhinin, Andres Horacio
Tapia Llivicura, Erika Viviana
metadata.dc.contributor.advisor: Rodas Pacheco, Fabián Darío
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: andrestamay93@gmail.com
erika_vt27@hotmail.com
Keywords: Literatura inglesa
Enseñanza del inglés
Aprendizaje
Issue Date: 26-Feb-2020
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 52 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;496
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This research explores the different implications of using the learner’s L1 in an EFL classroom. Furthermore, it answers the questions regarding the possible implications of L1 use and the extent to which it can be used. An exploratory bibliographic research of 21 scientific papers was used for data collection. The results revealed that L1 use is remarkably beneficial at a beginner’s level when students are just learning different grammatical structures. Moreover, L1 use was found to facilitate the acquisition of new vocabulary. These findings suggest that the implications of first language use are beneficial towards the EFL learning process. Thus, it provides information which can be used in any teaching context. Recommendations for future research and some limitations are also discussed.
Description: 
Esta investigación explora las diferentes implicaciones de usar el primer idioma del aprendiz en un aula de inglés como lengua extranjera. Se utilizó una investigación bibliográfica exploratoria de 21 artículos científicos para la recopilación de datos. Los resultados revelaron que el uso del primer idioma es beneficioso para un nivel de principiantes cuando los estudiantes están apenas aprendiendo diferentes estructuras gramaticales. Además, se descubrió que el uso del primer idioma facilita la adquisición de nuevo vocabulario. Estos resultados sugirieron que las implicaciones del uso del primer idioma son casi todas beneficiosas para el proceso de aprendizaje del inglés como lengua extranjera. También se discutieron recomendaciones para futuras investigaciones y algunas limitaciones.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34032
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulación.pdfVersión presentada (texto completo)1.59 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00