Implications of using the students’ first language (L1) in the english foreign language (EFL) classroom

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020-02-26

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad de Cuenca

Abstract

This research explores the different implications of using the learner’s L1 in an EFL classroom. Furthermore, it answers the questions regarding the possible implications of L1 use and the extent to which it can be used. An exploratory bibliographic research of 21 scientific papers was used for data collection. The results revealed that L1 use is remarkably beneficial at a beginner’s level when students are just learning different grammatical structures. Moreover, L1 use was found to facilitate the acquisition of new vocabulary. These findings suggest that the implications of first language use are beneficial towards the EFL learning process. Thus, it provides information which can be used in any teaching context. Recommendations for future research and some limitations are also discussed.

Resumen

Esta investigación explora las diferentes implicaciones de usar el primer idioma del aprendiz en un aula de inglés como lengua extranjera. Se utilizó una investigación bibliográfica exploratoria de 21 artículos científicos para la recopilación de datos. Los resultados revelaron que el uso del primer idioma es beneficioso para un nivel de principiantes cuando los estudiantes están apenas aprendiendo diferentes estructuras gramaticales. Además, se descubrió que el uso del primer idioma facilita la adquisición de nuevo vocabulario. Estos resultados sugirieron que las implicaciones del uso del primer idioma son casi todas beneficiosas para el proceso de aprendizaje del inglés como lengua extranjera. También se discutieron recomendaciones para futuras investigaciones y algunas limitaciones.

Keywords

Literatura inglesa, Enseñanza del inglés, Aprendizaje

Citation

Código de tesis

Código de tesis

TLI;496

Grado Académico

Enlace al documento