Title: | Plan de comunicación estratégica para el posicionamiento ambiental y social del restaurante Luz y Sal |
Authors: | Abad Rodas, Jennifer Michelle Valdez Apolo, María Angélica |
metadata.dc.contributor.advisor: | Molina Loyola, Ruth Cecilia |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | contact.michuabad@gmail.com geca.valdez17@gmail.com |
Keywords: | Comunicación Social Comunicación organizacional Redes sociales |
Issue Date: | 11-Dec-2019 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 162 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TC;543 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | In this day and age, the practice of good social and environmental practices seems outdated. To some extent this is because there are few institutions that implement them, and in other areas, there is little communication concerning how to implement them. This is not always the case, however. “Luz y Sal” is a restaurant that has integrated efficient and regular practices in its mission to be seen as a friendly and environmentally conscious company. When you consider how they can serve as an example and motivator for other organizations, it is important to promote and communicate their ideals.
To accomplish this, a diagnosis was made using a qualitative and quantitative methodology which discovered, among other things, "Luz y Sal's" positioning in social networks, which can be a key tool for generating a positive effect on society. From this, a communication plan was proposed in which strategies that the company will develop in the future will be established, both for the external and internal public to cultivate the culture of social and environmental support.
As part of the communication plan, a campaign was carried out on social networks entitled “No dejes de brillar, sé Luz y Sal”, which was accomplished in garnering positive interaction with the patrons of the restaurant. The publications that were distributed had informative and striking content, made with the purpose of motivating customers to be part of the contributions made by the company. |
Description: | En la actualidad, el tema de las buenas prácticas sociales y ambientales, es novedoso, ya que en unos casos son pocas las instituciones que las realizan y en otros casos, no existe la correcta comunicación sobre ellas. “Luz y Sal” es un restaurante que ha integrado buenas prácticas en su misión como empresa, por lo que es importante impulsarlas y comunicarlas considerando que pueden servir como motivación para otras organizaciones.
Para ello se realizó un diagnóstico utilizando una metodología cualitativa y cuantitativa, descubriendo, por ejemplo, su posicionamiento en redes sociales, herramienta clave para generar impactos positivos en la sociedad. A partir de esto se propuso un plan de comunicación en donde se establecieron estrategias, que la empresa desarrollará a futuro, tanto para el público externo como interno para fortalecer la cultura de buenas prácticas sociales y ambientales.
Como parte del plan de comunicación, se realizó una campaña en redes sociales, titulada “No dejes de brillar, sé Luz y Sal”, la cual logró interacción del público de “Luz y Sal”. Las publicaciones que se realizaron tuvieron contenido informativo y llamativo con la finalidad de motivar a los clientes a ser parte de los aportes que realiza la empresa. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciada en Ciencias de la Comunicación Social en Comunicación Organizacional y Relaciones Públicas |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/33726 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
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