Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/33611
Title: Design of lesson plans, booklet with activities and material for teaching english to children from 3 to 5 years old at the University of Cuenca daycare
Authors: Mendoza Arias, Karla Fernanda
metadata.dc.contributor.advisor: Chica Cárdenas, Yola Indaura
Keywords: Literatura inglesa
Centro infantil
Enseñanza
Aprendizaje
Idioma inglés
Guía metodológica
Issue Date: 6-Nov-2019
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 132 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;490
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This research paper analyzed the needs in the teaching-learning process of the kids from Little Angels Children's Center of the University of Cuenca with the aim of designing a guide that contains lesson plans, activities, and materials for the teaching of the English language by nursery school teachers. Data were obtained through the use of a combination of methods that allowed the researcher to point out the information obtained in an effective way. The results showed the different needs that served as a basis to develop strategies, methodologies, activities, and learning materials for teaching English. This guide could support preschool daycare educators in such a way that they might be able to impart an adequate daycare teaching style of a foreign language (English) while avoiding the conduction of classes without previous planning. Therefore, this proposal is a possible solution to this problem.
Description: 
Este trabajo de investigación analizó las necesidades en el proceso de enseñanza aprendizaje de los niños del centro infantil Angelitos de la Universidad de Cuenca con el objetivo de diseñar una guía que contenga planes de clase, actividades y materiales para la enseñanza del idioma inglés por parte de los docentes de la guardería. Además, se presentaron resultados significativos mediante el uso de una combinación de métodos que permitieron señalar la información obtenida de una manera efectiva. Los resultados mostraron las diferentes necesidades que sirvieron de base para desarrollar estrategias, metodologías, actividades y materiales de aprendizaje para enseñar inglés. Esta guía podría ayudar a los educadores preescolares de la guardería de tal manera que estos sean capaces de brindar un estilo de enseñanza adecuada en el idioma extranjero (inglés) evitando así llevar a cabo clases sin una previa planeación. Por lo tanto, esta propuesta es la posible solución a este problema.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/33611
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de titulación.pdfVersión presentada (texto completo)2.45 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00