Title: | Diagnóstico y diseño de estrategias de comunicación para la empresa Conexión Global |
Authors: | Tello Ortega, Julio Adrián |
metadata.dc.contributor.advisor: | Zavala Sánchez, Fabiola Maytee |
Keywords: | Comunicación Social Medios De Comunicación Público Información |
Issue Date: | 24-Sep-2019 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 103 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TC;535 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The present investigation "Diagnosis and design of communication strategies for the company Conexion Global" had as purpose to know and analyze the context and the reality where this company operates. Also, study the relationship maintained between Conexion Global with its different public, both internal and external, to know how much the customers of the company know and the way the company maintains to communicate and inform its target audience. To this end, several tools will be used, such as the SWOT, Focal Group and Surveys that will serve us for this investigation. By using the SWOT we will know what are the Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats that the Conexion Global company has, which will help to propose strategies that will allow us to know which activities to carry out to combat the weaknesses and threats and how to maintain the
strengths and take advantage of opportunities. This diagnosis will also allow us to know the means that the company uses to communicate with different publics and if the channels and tools are the most appropriate and the impact they have on people. Similarly, if the information provided by the company is of interest to their public and if it is coming in the way expected to society. |
Description: | La presente investigación Diagnóstico y diseño de estrategias de comunicación para la empresa Conexión Global tuvo como propósito conocer y analizar el contexto y la realidad donde opera esta empresa. Asimismo, estudiar la relación mantenida entre Conexión Global con sus diferentes públicos, tanto internos como externos, para conocer cuánto saben los clientes de la empresa y la forma que la empresa mantiene para
comunicar e informar a su público meta. Con este fin se utilizarán varias herramientas como el FODA, Grupo Focal y Encuestas que nos servirán para dicha investigación. Al utilizar el FODA conoceremos cuales son las Fortalezas, Oportunidades Debilidades, y Amenazas que mantiene la empresa Conexión Global, lo que ayudará a plantear estrategias, que permitan saber cuáles son las actividades a llevar a cabo para combatir las debilidades y Amenazas y saber mantener las fortalezas y aprovechar las oportunidades. Este diagnóstico también permitirá saber los medios que la empresa utiliza para la comunicación con los distintos públicos y si los canales y herramientas son las más adecuadas y el impacto que tienen las mismas en las personas. De igual manera si la información que brinda la empresa es de interés para sus públicos y si esta está llegando de la manera esperada a la sociedad. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Comunicación Social en Comunicación Organizacional y Relaciones Públicas |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/33448 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.