Title: | Auditoria de gestión aplicada al departamento de compras de Continental Tire Andina S.A. periodo 2018 |
Authors: | Loja Ñauta, Cecilia Janneth |
metadata.dc.contributor.advisor: | Aguirre Quezada, Juan Carlos |
Keywords: | Contabilidad Compras Control Interno Auditoria |
Issue Date: | 20-Sep-2019 |
metadata.dc.ucuenca.embargoend: | 20-Sep-2025 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 507 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TCON;1219 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The integrative project entitled Audit of Management applied to the purchasing department of Continental Tire Andina S.A. Period 2018, was executed to analyze the operations carried out by the different sub components that department has: corporate services, materials and spare parts, raw materials and imports.
The work consists of four chapters in which one can find: Chapter I is based on the general information of the company with its policies, procedures and organization in general; Chapter II contains the theoretical framework on which the management audit is based, its objectives, tools and regulations for its correct application; Chapter III develops the practice of the audit with its four phases: preliminary planning, specific planning summarized in the evaluation of the internal control system, execution and communication of results with the audit report that contains the conclusions and recommendations to which it came with the development of the tests presented.
The findings of the audit for each sub-component plus management indicators for the measurement of compliance with objectives and levels of efficiency of operations that will allow continuous monitoring of the department's activities are detailed in the audit report that contains: comments, conclusions and recommendations that can help the company to strengthen the weaknesses found. |
Description: | El proyecto integrador titulado Auditoria de Gestión aplicada al departamento de compras de Continental Tire Andina S.A. periodo 2018, se ejecutó con el objetivo de analizar las operaciones realizadas por los diferentes sub componentes que constituyen el departamento: servicios corporativos, materiales y repuestos, materia prima e importaciones.
El trabajo de titulación consta de cuatro capítulos en los cuales se desarrolla lo siguiente: el capítulo I se basa en la información general de la empresa con sus políticas, procedimientos y organización en general; el capítulo II contiene el marco teórico en el que se basa la auditoria de gestión, sus objetivos, herramientas y la normativa para su correcta aplicación; en el capítulo III se desarrolla la práctica de la auditoría con sus cuatro fases: planificación preliminar, planificación específica resumida en la evaluación del sistema de control interno, ejecución y comunicación de resultados con el informe de auditoría que contiene las conclusiones y recomendaciones a las que se llegó con el des. arrollo de las pruebas planteadas.
Los hallazgos de la auditoria para cada sub componente a más de los indicadores de gestión para la medición del cumplimiento de objetivos y niveles de eficiencia de las operaciones los mismos que permitirán dar seguimiento continuo a las actividades del departamento se detallan en el informe de auditoría mediante: comentarios, conclusiones y recomendaciones que pueden ayudar a la empresa a fortalecer las debilidades encontradas. |
metadata.dc.description.degree: | Contadora Pública Auditora |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/33430 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.