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Title: Optimal plug-in electric vehicles charging coordination in electrical distribution networks
Other Titles: 
Authors: Lopez Quizhpi, Julio Cesar
Cordero Moreno, Daniel Guillermo
Keywords: Charging Coordination
Electric Distribution Network
Plug-In Electric Vehicles
Second-Order Cone Programming
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: 2. Ingeniería y Tecnología
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: 2.2.1 Ingeniería Eléctrica y Electrónica
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: 2.2 Ingenierias Eléctrica, Electrónica e Información
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 06 - Información y Comunicación (TIC)
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0612 - Base de Datos, Diseno y Administración de Redes
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 061 - Información y Comunicación (TIC)
Issue Date: 2018
metadata.dc.ucuenca.volumen: volumen 0, número 0
metadata.dc.source: Ecuador Technical Chapters Meeting (ETCM), IEEE
metadata.dc.identifier.doi: 10.1109/ETCM.2018.8580260
Publisher: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
metadata.dc.type: ARTÍCULO DE CONFERENCIA
Abstract: 
Abstract: Electric vehicles are shifting the paradigm of electrical distribution networks operation. Thus, the operation of electrical distribution networks is becoming more complex and challenging for ensuring quality, security and reliability. In this paper, the plug-in electric vehicles charging coordination on electrical distribution networks is to carried out. The plug-in electric vehicles batteries equations are modeled and embedded into a charging coordination mixed-integer second-order cone programming model. The proposed mathematical model is formulated to minimize the total operational costs of the electrical distribution networks by determining an optimal charging coordination for the plug-in electric vehicles batteries. Results of a case study based on the 136-node test system show the effectiveness of the proposed approach.
Description: 
Los vehículos eléctricos están cambiando el paradigma de la operación de las redes de distribución eléctrica. Por lo tanto, el funcionamiento de las redes de distribución eléctrica es cada vez más complejo y desafiante para garantizar la calidad, la seguridad y la confiabilidad. En este documento, se llevará a cabo la coordinación de carga de los vehículos eléctricos enchufables en las redes de distribución eléctrica. Las ecuaciones de las baterías de los vehículos eléctricos enchufables se modelan e incorporan en un modelo de programación de cono de segundo orden de enteros mixtos de coordinación de carga. El modelo matemático propuesto está formulado para minimizar los costos operativos totales de las redes de distribución eléctrica mediante la determinación de una coordinación de carga óptima para las baterías de los vehículos eléctricos enchufables. Los resultados de un estudio de caso basado en el sistema de prueba de 136 nodos muestran la efectividad del enfoque propuesto.
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/33080
https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85060734060&origin=inward
metadata.dc.ucuenca.urifuente: https://ieeexplore.ieee.org/document/8580305
ISBN: 978-153866657-9
ISSN: 1066033X
Appears in Collections:Artículos

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