Title: | Categorization and teaching idiomatic expressions through mnemonics |
Authors: | Farfán Mora, Manuel Francisco |
metadata.dc.contributor.advisor: | Chica Cárdenas, Yola Indaura |
Keywords: | Imagenes Visuales Enseñanza Del Ingles Expresion Gramatical Gramatica |
Issue Date: | 28-Feb-2019 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 102 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;485 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The main aim of the following graduation project is to create an illustrative booklet with the most common English idiomatic expressions with their exact equivalent in Spanish. The booklet is intended to help English learners understand, use, and apply idioms in an appropriate context since their use will make learners sound more natural, in other words, more like a native speaker. The idioms used for the creation of the booklet were obtained from a survey that was administered to a group of expats living in Cuenca. To carry out this survey, the researcher worked with a check list, categorization chart, and an open question, resulting in a sizeable list of idioms. After analyzing the results, it was possible for the researcher to determinate the most common English idioms which were later categorized according to their form and meaning based on their equivalents in Spanish. Finally, visual imagery, namely, illustrations that belong to mnemonics take an important role within the booklet, which will be used with the help of teachers at all times |
Description: | El objetivo principal del siguiente proyecto de titulación es crear un libro ilustrativo con las frases idiomáticas más comunes de la Lengua Inglesa con su equivalente exacto en español. Este libro pretende ayudar a los aprendices del idioma inglés a entender, usar y aplicar las frases idiomáticas dentro de un contexto apropiado, puesto que su uso los hará sonar de una manera más natural; en otras palabras, como un nativo hablante. Las frases idiomáticas para la creación de este libro fueron obtenidas a través de una encuesta, que fue aplicada a un grupo de extranjeros que reside en Cuenca. Para llevar a cabo dicho procedimiento, el investigador trabajó con una lista de cotejo, un cuadro categórico, y una pregunta abierta; dando como resultado una larga lista de frases idiomáticas. Posteriormente de analizar los resultados, fue posible determinar las frases idiomáticas más comunes de la lengua inglesa, las mismas que fueron categorizadas de acuerdo a su forma y significado; basándose en su equivalente en español. Finalmente, imágenes, es decir, ilustraciones que pertenecen a las nemotécnicas desempeñaron un papel importante dentro del libro; recalcando que el mismo debe ser utilizado con la ayuda del maestro |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/32061 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.