Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/32020
Title: La evaluación educativa y su relación con la calidad educativa
Authors: Carangui León, María José
Gualoto Meza, Andrea Esther
metadata.dc.contributor.advisor: Cabrera Ortiz, Freddy Patricio
Keywords: EDUCACION GENERAL BASICA
EVALUACION EDUCATIVA
CALIDAD EDUCATIVA
EDUCACION INTEGRAL
Issue Date: 16-Feb-2019
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 100 p.
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TEB;211
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This monograph was developed in order to complete the career in Basic General Education at the University of Cuenca. The study revolves around two categories of great importance in education; educational evaluation and educational quality. It is trying to show the relation between these two elements from a research and bibliographical analysis. First, we reviewed the history of educational evaluation, then a description of the areas on which we will base this monograph. The areas reviewed are three: the evaluation of learning, the evaluation of teacher performance and the evaluation of educational institutions. Then, a description of the main characteristics of the educational quality category is made, its origin and its approaches, economies and rights. The analysis of the two categories establishes a relationship between the educational evaluation and the educational quality as related to the importance of an integrated educational evaluation that promotes the improvement of educational quality.
Description: 
La presente monografía se desarrolló a fin de culminar la Carrera de Educación General Básica en la Universidad de Cuenca. El estudio gira en torno a dos categorías de gran importancia en la educación: la evaluación educativa y la calidad educativa. Se pretende mostrar la relación entre estas dos categorías a partir de una revisión y análisis bibliográfico. En primer lugar, se realiza una revisión de la historia de la evaluación educativa. Además, de una descripción de los ámbitos en los cuales nos basaremos para esta monografía. Los ámbitos revisados son tres: la evaluación de los aprendizajes, la evaluación de desempeño docente y la evaluación de las instituciones educativas. Luego, se realiza una descripción de las principales características de la categoría calidad educativa, su origen y sus enfoques: economicista y de derechos. A partir del análisis de las dos categorías se establece una relación entre la evaluación educativa y la calidad educativa, mediante una evaluación educativa integral que propicie la mejora de la calidad educativa.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Educación General Básica
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/32020
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de titulación.pdftexto completo1.13 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00