Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/31989
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Torres Palchisaca, Galo Alfredo | - |
dc.contributor.author | Torres Carrasco, María Elissa | - |
dc.date.accessioned | 2019-02-11T21:40:45Z | - |
dc.date.available | 2019-02-11T21:40:45Z | - |
dc.date.issued | 2019-02-11 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/31989 | - |
dc.description | El proceso de montaje es el último momento de la producción audiovisual donde se puede dotar de una retórica, ética y estética a un film. Si bien el director materializa sus ambiciones al momento del rodaje, no es sino con una consciente planificación de la edición, que se consolidan las intenciones que se tiene con la película. En base a un estudio teórico e histórico de las corrientes cinematográficas conocidas como Direct Cinema y «cine contemplativo», así como de la naturaleza del cine de no-ficción, el presente trabajo genera una propuesta de montaje para el mediometraje documental Lira de Oro (Arias, 2018), haciendo un cuidadoso repaso de elementos prácticos del montaje como son:la estrategia y estructura; ritmo, duración y tiempo; y espacio fílmico. Se exponen los hallazgos tanto de la investigación biblio y filmográfica, como de la experiencia de edición. | es_ES |
dc.description.abstract | The final step in movie making where we can provide rhetoric, aesthetic and ethic is in the filmsediting. As we know a director visualizes their ambitions and materializes them in the shooting of amovie, it is only with a conscious planning of the edition, that the intentions of the film areconsolidated.Based on a theoretical and historical study of the cinematographic trends known as Direct Cinema and «contemplative cinema», as well as the nature of nonfictional cinema, this work generates a montage proposal for the documentary film Lira de Oro, making a careful review of practical elements of the film editing such as: strategy and structure; rhythm, duration and time; and film space. The findings of both the bibliographic and filmographic research and the film editing experience are exposed. | es_ES |
dc.format | application/pdf | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | TCA;76 | - |
dc.subject | Cine Documental | es_ES |
dc.subject | No-Ficcion | es_ES |
dc.subject | Montaje Documental | es_ES |
dc.subject | Direct Cinema | es_ES |
dc.subject | Cine Contemplativo | es_ES |
dc.subject | Cine Y Audiovisuales | es_ES |
dc.title | Teoría y práctica del montaje aplicado al documental realista y contemplativo Lira de Oro | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
dc.ucuenca.paginacion | 95 páginas | es_ES |
dc.description.degree | Licenciada en Cine y Audiovisuales | es_ES |
dc.description.city | Cuenca | es_ES |
dc.ucuenca.id | 0101863595 | es_ES |
dc.ucuenca.idautor | 0105715809 | es_ES |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TESIS COMPLETA.pdf | texto completo | 2.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez" | ||||||||||
|