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Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/31947
Title: An aid to study phonetics: Wireframe and Storyboard of a cell phone application as an educational tool for students of the english literature major at the University of Cuenca
Authors: Peña Alvarez, Zulema Izamar
Urgilez Quizhpi, Francisco Andrés
metadata.dc.contributor.advisor: Abad Célleri, Mónica Patricia
Keywords: Educacion
Enseñanza Del Ingles
Pronunciacion
Lengua Extranjera
Gramatica
Fonetica
Issue Date: 7-Feb-2019
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 110 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;484
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
Future English teachers at the University of Cuenca have demonstrated to have certain difficulties while producing English vowel and consonant sounds that are unfamiliar and different in pronunciation from the ones in their mother tongue. Therefore, the purpose of this study is to design a wireframe and storyboard of a mobile application prototype as an aid to practice and improve English pronunciation. In order to fulfill this goal, the most common pronunciation errors were elicited from fourth semester students coursing Phonetics through a diagnostic pronunciation test, which demonstrated that participants had difficulties while pronouncing certain English vowel and consonant sounds. In addition, two surveys were administered in order to determine the participants’ internet accessibility, their methods for practicing English sounds, and their positive or negative observations on the prototype. Survey results indicate that the vast majority of participants have smartphones with internet access, almost always use the internet to practice their pronunciation on English sounds, and are willing to use the proposed mobile application as an aid to study Phonetics. The most common pronunciation errors listed in this thesis may serve as future reference for EFL teachers to plan their classes precisely and address these problems from the start.
Description: 
Los futuros docentes de inglés de la Universidad de Cuenca han demostrado tener ciertas dificultades al momento de producir los sonidos de las vocales y consonantes en inglés, debido a que algunos no son familiares y, por ende, difieren en pronunciación con los de su lengua materna. Por lo tanto, el propósito de este estudio es diseñar un Wireframe y Storyboard de un prototipo de aplicación móvil como ayuda para practicar y mejorar la pronunciación en inglés. Para cumplir con este objetivo, los errores de pronunciación más comunes de los estudiantes de cuarto semestre quienes cursaban la materia de Fonética inglesa fueron obtenidos mediante una prueba de pronunciación diagnóstica, que demostró que los participantes tenían dificultades al pronunciar ciertos sonidos de las vocales y consonantes en inglés. Además, se realizó dos encuestas para determinar la accesibilidad de los participantes a Internet, sus métodos para practicar los sonidos del inglés y sus observaciones positivas o negativas sobre el prototipo. Los resultados revelaron que la gran mayoría de los participantes tienen teléfonos inteligentes con acceso a Internet, casi siempre usan Internet para practicar su pronunciación de los sonidos en inglés y están dispuestos a usar la aplicación móvil propuesta como una ayuda para estudiar Fonética. Los errores de pronunciación más comunes enumerados en esta tesis pueden servir como referencia futura para que los maestros de inglés como lengua extranjera planifiquen sus clases con precisión y aborden estos problemas desde el principio.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/31947
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

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