Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/31655
Title: Las TIC como herramienta de motivación de aprendizajes dentro del aula
Authors: Peñaloza Duchimaza, Karina Johanna
Pinos Chaca, Karina Andrea
metadata.dc.contributor.advisor: Suquilanda Villa, Doris Yolanda
Keywords: MOTIVACION
TIC
APRENDIZAJE
EDUCACION GENERAL BASICA
TRABAJO COOPERATIVO
Issue Date: 2018
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 43 p.
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TEB;208
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This monographic research sought to answer the following questions in the pedagogical and curricular field: What role do TIC play in the motivation of learning? What is the value of TIC in the teaching-learning process? Is it the motivation to learn? How do TIC help motivate students? For this purpose, a bibliographic and documentary research methodology was used, supported by summary sheets. For the development of the proposed objectives, it was based on the research, compilation, organization, analysis and interpretation of bibliographic information, highlighting the most relevant for the study. This research confirms that TIC and motivation support the teacher in their teaching practices, which makes students more involved in the implementation of the activities of this process, favoring their skills such as: responsibility, solidarity, self-discipline and habits of study; which are important aspects of your school life.
Description: 
Esta investigación monográfica buscó responder las siguientes preguntas en el campo pedagógico y curricular: ¿Qué rol cumplen las TIC en la motivación de los aprendizajes? ¿Cuál es el valor de las TIC en el proceso de enseñanza aprendizaje? ¿En qué consiste la motivación para el aprendizaje? ¿De qué manera ayuda las TIC a motivar a los estudiantes? Para este propósito, se utilizó una metodología de investigación bibliográfica y documental, apoyada por hojas de resumen. Para el desarrollo de los objetivos propuestos, se basó en la investigación, recopilación, organización, análisis e interpretación de información bibliográfica, destacando los más relevantes para el estudio. Esta investigación confirma que las TIC y la motivación apoyan al maestro en sus prácticas de enseñanza, lo que hace que los estudiantes se involucren más en la implementación de las actividades de este proceso, favoreciendo sus habilidades como: responsabilidad, solidaridad, autodisciplina y hábitos de estudio; los cuales son aspectos importantes de su vida escolar.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Educación General Básica
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/31655
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TRABAJO DE TITULACION. PDF.pdftexto completo889.21 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00