Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/31468
Title: La relación docente-estudiante, un factor para el desarrollo de la resiliencia
Authors: Sumba Coraizaca, Nely Emperatriz
Tacuri Dominguez, Valeria Alexandra
metadata.dc.contributor.advisor: Rosano Ochoa, Luis Santiago
Keywords: DOCENTE
ESTUDIANTE
RESILIENCIA
TUTOR
Issue Date: 2018
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 57 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TEB;203
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The present monograph: teacher-student relationship, a factor for the development of resilience, was carried out as the completion of the Basic General Education career and deals with two categories: teacher-student relationship and resilience. From a bibliographic analysis, it is intended to know how the teacher-student relationship develops and what resilience consists of and then analyze the aspects of the teacher-student relationship that favor the development of resilient skills in students. First, the teacher-student relationship is explained, then a detailed description of the resilience category is made, and finally it is argued that the process of developing resilient skills in students is conditioned by the characteristics of the teaching relationship -student. It is concluded that the approach to resilience during teacher training is imperative, since it entails seeking a teacher-student relationship that generates resilient skills, as a new way of educating for life.
Description: 
La presente monografía: relación docente-estudiante, un factor para el desarrollo de resiliencia, se realizó como finalización de la carrera de Educación General Básica y versa sobre dos categorías: relación docente-estudiante y resiliencia. Desde un análisis bibliográfico, se pretende conocer cómo se desarrolla la relación docente-estudiante y en qué consiste la resiliencia para luego analizar los aspectos de la relación docente-estudiante que favorecen el desarrollo de habilidades resilientes en los estudiantes. En primer lugar se explica cómo se desarrolla la relación docente- estudiante, luego se realiza una descripción detallada de la categoría resiliencia, y por último se argumenta que el proceso de desarrollo de habilidades resilientes en los estudiantes está condicionado por las características de la relación docente-estudiante. Se concluye que el abordaje de la resiliencia durante la formación docente, resulta imperativo, pues conlleva a procurar una relación docente-estudiante generadora de habilidades resilientes, como una nueva forma de educar para la vida.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Educación General Básica
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/31468
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulación.pdftexto completo510.48 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00