Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/31428
Title: Autonomy-supportive teaching for developing intrinsic motivation in english students of second of bachillerato at UESMA
Authors: Merchán García, Verónica Elizabeth
metadata.dc.contributor.advisor: Fajardo Dack, Tammy Mercedes
Keywords: Enseñanza Del Ingles
Motivacion Educativa
Gramatica
Aprendizaje
Educacion
Issue Date: 2018
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 98 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;481
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This research paper analyzes the necessity of applying a new teaching style with English students of Second of Bachillerato at Unidad Educativa Salesiana María Auxiliadora (UESMA) in order to develop and increase their learning intrinsic motivation. One of the attempts is to demonstrate the presence of low levels of intrinsic motivation and perceived autonomy in students when learning a second language, in this case English. Significant results were achieved using a combination of a set of methods that allowed to triangulate the gathered information. The results showed lack of intrinsic motivation and perceived autonomy in an important number of students. A guideline for promoting the adoption of an autonomy-supportive teaching style for teachers is proposed as a possible solution.
Description: 
Este trabajo de investigación analiza la necesidad de aplicar un nuevo estilo de enseñanza con estudiantes de Inglés de Segundo de Bachillerato de la Unidad Educativa Salesiana María Auxiliadora (UESMA), con el objeto de desarrollar e incrementar su motivación intrínseca en el aprendizaje. En este trabajo se intenta demostrar la presencia de bajos niveles de motivación intrínseca y autonomía percibida por parte de las estudiantes al aprender un segundo idioma, como lo es el inglés. Se presentan resultados significativos mediante el uso de una combinación de métodos que permiten triangular la información obtenida. Los resultados muestran la falta de motivación intrínseca y autonomía percibida en una importante cantidad de estudiantes. Una guía que promueve la adopción de un estilo de enseñanza que apoya a la autonomía para docentes es propuesta como posible solución.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación en la Especialización de Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/31428
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de titulación.pdftexto completo2.06 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00