Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/31426
Title: Using sitcoms in B1/B2 EFL environments to enhance listening skills: a pragmatic approach
Authors: Egüez Carrión, Sofía Marcela
metadata.dc.contributor.advisor: Rodas Pacheco, Fabián Darío
Keywords: Enseñanza Del Ingles
Gramatica
Habilidad De Escuchar
Literatura Inglesa
Issue Date: 2018
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 146 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;478
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This research project aims at analyzing the impact of sitcom-viewing on students’ language skills, listening in particular, in a number of countries and to determine whether these tools could also help students at the Institute of Languages at the University of Cuenca or not. The results of this study were obtained from an analysis of teachers’ and students’ opinions, perspectives, and interests regarding sitcoms and TV series in general. Results showed that students at the Institute of Languages are interested in improving their English by watching sitcoms; however, in order to do so the frequency of viewing definitely needs to increase. Teachers at the Institute strongly believe TV series and sitcoms can boost students’ motivation and interest towards English while enhancing their listening and pragmatic skills. After analyzing the results, a set of sitcom-based activities was created in order to facilitate the use of sitcoms as tools in EFL environments for English students and teachers
Description: 
Este proyecto de investigación tiene como objetivo analizar el impacto de ver comedias situacionales en las habilidades lingüísticas, la de escuchar particularmente, en estudiantes en un número de países y determinar si es que estas herramientas podrían también ayudar a los estudiantes de Instituto de Idiomas de la Universidad de Cuenca o no. Los resultados de este estudio fueron obtenidos del análisis de las opiniones, perspectivas e intereses en relación a las comedias de situación y series de televisión en general de los docentes y estudiantes. Los resultados muestran que los estuantes en el Instituto de Idiomas están interesados en mejorar su inglés mientras ven comedias de situación. Sin embargo, para lograrlo, la frecuencia con la que las ven definitivamente necesita incrementar. Los docentes del Instituto creen firmemente que las series de televisión y las comedias de situación pueden promover la motivación y el interés en el inglés de los estudiantes mientras mejoran sus habilidades pragmáticas y de escucha. Después de analizar los resultados, una serie de actividades basadas en comedias de situación fueron creadas para facilitar el uso de comedias de situación como herramientas para estudiantes y profesores de inglés en ambientes de inglés como lengua extranjera.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/31426
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulación.pdf.pdftexto completo2.69 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00