Title: | Modelo de negocio para el Hotel Yanuncay periodo 2018-2020 |
Authors: | Cárcamo López, Sara Abigail Guerrero Nieto, René Manuel |
metadata.dc.contributor.advisor: | Rojas Luna, Rosa Vanesa |
Keywords: | Modelo De Negocios Cadena De Valor Marketing Plan Operativo Plan Estrategico Empresa Hotelera Turismo Administracion |
Issue Date: | 2018 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 269 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TAD;1257 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The Business model for Hotel Yanuncay period 2018-2020, proposes a set of strategies that will allow a physical and organizational development for the hotel, being this, a business that gives lodging service and its complements, at the same time to create a beneficial change for the hotelier sector of Cuenca.
In the application of the model, a field and documentary research was required from the review of books, magazines, reports and manuals. Sampling techniques were used, such as: interviews and surveys to employees, clients and representatives of different entities to obtain the necessary information to know the problems that affect the hotel and those that can allow to achieve goals and objectives proposed.
For the elaboration of the marketing and strategic plan an investigation was made about the demand and offer of the touristic sector in Cuenca, where the tastes, preferences, reasons for visit, necessities and the days of lodging were determined. It also describes the internal and external factors that provides a benefit or a negative factor for the hotel, this information was obtained by interviews and surveys, based on the analysis of the information, new strategies were design that will help to improve the procedures, management and the tools of publicity. Values, politics and procedures were established for them to be performed in the different areas of the hotel, with which we seek to create a beneficial change for shareholders, employees, customers and people close to the company. |
Description: | El Modelo de Negocios para el Hotel Yanuncay periodo 2010-2020, propone un conjunto de estrategias que permitirán el desarrollo tanto físico como organizacional para el hotel, siendo una empresa que presta el servicio de hospedaje y sus complementos, y a la vez crear un cambio beneficioso para el sector hotelero del Cantón Cuenca.
En el desarrollo del modelo se requirió la investigación de campo y documental, ya que se revisaron libros, revistas, informes, manuales; se utilizaron técnicas de muestreo como: entrevista y encuestas a empleados, clientes y representantes de diferentes entidades para obtener información necesaria para conocer las problemáticas que afectan al hotel y que permitan alcanzar las metas y objetivos planteados.
Para la elaboración del plan de marketing y estratégico se realizó una investigación y consulta sobre la demanda y oferta del sector turístico del Cantón Cuenca, en donde se pudo definir los gustos de los consumidores, preferencias, razones de visita, necesidades y tiempo de visita. A la vez se describen los factores internos y externos que proporcionan un beneficio o una negatividad para el hotel, información obtenida mediante entrevistas y encuestas; con base en el análisis de estos datos, se diseñan las estrategias que favorecerán en la mejora de procesos, gestión y herramientas de publicidad. Se establecen valores, políticas y procedimientos que serán ejecutados en las distintas tareas del hotel, con las cuales se busca crear un cambio beneficioso para accionistas, empleados, clientes y personas allegadas a la empresa. |
metadata.dc.description.degree: | Ingeniero Comercial |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/31033 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
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