Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/30665
Title: Impacto del Visual Merchandising en recordación de marca y preferencia de compra entre marcas de calzado deportivo para la tienda Marathon Sports ubicada en el Mall del Río en la ciudad de Cuenca, año 2017
Authors: Cordero Maldonado, Ana Liz
Cordero Garzón, Tania Carolina
metadata.dc.contributor.advisor: Castillo Serrano, Juan Fernando
Keywords: VISUAL MERCHANDISING
RECORDACION DE MARCA
PREFERENCIA DE COMPRA
ESCAPARATE
ADIDAS
NIKE
PUMA
Issue Date: 2018
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 64 p.
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TIM;51
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The present research work aims to know the impact that visual merchandising has in the recall of brands applied in the store Marathon Sports, as a result, to know the TOM, by its abbreviations in English (top in the mind of the consumer in a category) and the purchase preferences of sports shoes of the marks: Adidas, Nike and Puma. Currently, there is a great diversity of brands in imported sports footwear. However, the buyer may not know the benefits that each of them gives, being important that the product is displayed and organized correctly to facilitate the purchase decision. Merchandising is a strategy, that more than just influencing consumer behavior, it is also responsible for the store design, decoration of shop windows, lighting, exhibitors and environments. For Santamaria (2014), it is conceived as the subjective judgment of a consumer about the excellence or superiority of the product. At present, there are no studies focused on knowing because a brand type of sports shoes is preferred. Therefore, it is considered necessary to investigate some variables within the commercial process at the time of making the purchase, so that the present work is focused on determining the influence of visual merchandising on the brand recall and purchase preference of certain globally recognized brands. It was possible to verify the relationship of the visual merchandising with the purchase preference and brand recall.
Description: 
El presente trabajo investigativo tiene como objetivo conocer el impacto que tiene el visual merchandising en la recordación de marcas aplicadas en la tienda Marathon Sports, por ende, conocer el TOM, por sus siglas en inglés (arriba en la mente del consumidor en una categoría) y las preferencias de compra de calzado deportivo de las marcas Adidas, Nike y Puma. Actualmente, existe una gran diversidad de marcas en calzado deportivo importados, sin embargo, el comprador puede desconocer los beneficios, que da cada una de ellas, siendo importante que el producto se muestre y organice correctamente para facilitar la decisión de compra. El merchandising es una estrategia que además de influir en el comportamiento del consumidor, también, se encarga del diseño de la tienda, decoración de escaparates, iluminación, exhibidores y ambientes. Para Santamaría (2014), la misma se concibe como el juicio subjetivo de un consumidor sobre la excelencia o superioridad del producto. En la actualidad, no se evidencian estudios enfocados en conocer, porque, se prefiere un tipo de marca de calzado deportivo, por ello, que se considera necesario investigar algunas variables dentro del proceso comercial al momento de realizar la compra, por lo que el presente trabajo está enfocado determinar la influencia del visual merchandising en la recordación de marca y preferencia de compra de ciertas marcas reconocidas a nivel mundial. Se logró verificar la relación del visual merchandising con la preferencia de compra y recordación de marca.
metadata.dc.description.degree: 
Ingeniera en Marketing
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/30665
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulación..pdfTexto completo2.92 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00