Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/30533
Title: El desarrollo moral y su relación con el proceso de socialización en la tercera infancia
Authors: Villacís Segarra, Doris Alexandra
Vivar Vásquez, Verónica del Cisne
metadata.dc.contributor.advisor: Japón Gualán, Angel
Keywords: DESARROLLO MORAL
RESPONSABILIDAD OBJETIVA
Issue Date: 2010
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 106 p.
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TPSE;114
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This Investigation is oriented to the comprehension of how moral development is related with the process of socialization in the third infancy. The theoric setting of our investigation was the theory of Jean Piaget Moral development for such we utilize the bibliographical documental method witch was contrasted with the field investigation, the tool applied was the interview. In the process of the investigation we found abundant information that the child from it’s birth starts to form part of a society, from witch will have to accept culture, language, religion as moral norms. The development of moral amenities in a child took us to determine that main that socializing institutions are: family and school. At the conclusion of our investigation, contrasted with our theoric setting and the field investigation, allowed us to confirm that the moral development is highly related with the process of socialization
Description: 
El desarrollo de esta investigación se orientó a la compresión de cómo el desarrollo moral está relacionado con el proceso de socialización en la tercera infancia. El marco teórico de nuestra investigación fue la teoría del Desarrollo Moral de Jean Piaget, para ello utilizamos el método bibliográfico documental, el mismo que fue contrastado con la investigación de campo, el instrumento que aplicamos fue la entrevista. Al desarrollar la investigación encontramos abundante información acerca de que el/la niño/a desde su nacimiento empieza a formar parte de una sociedad, de la cual tendrá que aceptar tanto una cultura, idioma, religión, como normas morales. Este desarrollo de normas morales en el/la niño/a nos llevó a determinar que las principales instituciones socializantes son: la familia y la escuela. Al finalizar nuestro trabajo, contrastado con nuestro marco teórico y la investigación de campo, corroboramos que el desarrollo moral esta estrechamente relacionado con el proceso de socialización
metadata.dc.description.degree: 
Psicóloga Educativa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/30533
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS.pdftexto completo1.29 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00