Title: | Documental audiovisual como contribución a la memoria colectiva: tras las huellas de las salas de cine en Cuenca |
Authors: | Farfán Matute, Julio César |
metadata.dc.contributor.advisor: | Córdova Idrovo, Francisco Alejandro |
Keywords: | Salas De Cines Teatros Audiovisual Testimonios Documental Realizacion |
Issue Date: | 2017 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 182 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TC;476 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The project “Audiovisual documentary as a contribution to collective memory: in search of the footprints of the movie theaters in Cuenca” was created with the intent of rescuing and sharing the memories made in the physical spaces called “movie theaters” through testimonies and interviews. The document contains a theoretical approximation of the implications, a recovery of memory or memory loss through audiovisual events, films and documentaries. History is collected through the testimonies, memories and anecdotes lived by the lovers of the seventh art, such as specialists, former workers, assistants, sales people, members of the review board and movie buffs. The construction process of the project is shown in all of its phases, preproduction, production and post production. Finally, the project intends to form part of the audiovisual works for historical research. The information serves to awaken the interest in creating future research projects related to the subject. |
Description: | El proyecto “Documental audiovisual como contribución a la memoria colectiva: tras las huellas de las salas de cine en Cuenca” fue concebido con el objeto de rescatar y participar las memorias vividas en los espacios físicos -salas de cine- mediante testimonios y entrevistas. El documento contiene una aproximación conceptual–teórica de las implicaciones de recuperación de la memoria, olvido; realización audiovisual, cine y documental; a través de testimonios recoge historias, recuerdos y anécdotas vividas por los amantes del séptimo arte: especialistas, ex trabajadores, asistentes, vendedores, miembros de la Junta Censora y cinéfilos; por otro lado, muestra el proceso de construcción del proyecto en todas sus fases: preproducción, producción y post producción. Finalmente, el proyecto pretende formar parte de obras audiovisuales para consulta histórica, cuya información sirve para despertar el interés de la construcción de proyectos o investigaciones relacionados con el tema planteado. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Comunicación Social, en Periodismo y Comunicación Digital |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/29893 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.